شناسهٔ خبر: 67297909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

روایت سفیر عربستان در لندن از عادی سازی روابط با اسرائیل

سفیر عربستان سعودی در لندن، عادی‌سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی اسرائیل را «بسیار بعید» دانست و افزود: عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو به قیمت از دست دادن حقوق مردم فلسطین انجام نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربستان، «خالد بن بندر» سفیر عربستان در لندن در یک کنفرانس که توسط موسسه سلطنتی «چتم هاوس» انگلیس برگزار شد، افزود: موضوع عادی‌سازی روابط با [ رژیم] اسرائیل برای عربستان و هر یک از افراد ساکن در منطقه مهم است.

وی افزود: اما بدون تشکیل کشور فلسطین و راه حلی برای از بین بردن درگیری، عادی‌سازی روابط اهمیتی ندارد و هیچ سودی از آن حاصل نمی شود زیرا ما همچنان درگیری خواهیم داشت و این درگیری مشکل است و نه عادی‌سازی روابط.

سفیر عربستان در لندن با بیان اینکه ریاض عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اسرائیل را به حساب مردم فلسطین و حق تعیین سرنوشت آنها و ایجاد کشور مستقل فلسطینی انجام نخواهد داد، افزود: عربستان کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و این موضوع ارتباطی با تشکیل کشور فلسطین ندارد زیرا معتقدیم که کشور فلسطین از قبل وجود داشته است و ما به دنبال اجماع بین المللی در مورد آن هستیم.

شاهزاده خالد بن بندر نسبت به ادامه وضعیت کنونی غزه هشدار داد و تاکید کرد که این موضوع ما را در مسیری قرار خواهد داد که برگشتی برای آن نیست.

وی ادامه داد: هر چه از یافتن راه حل دورتر شویم، امید مردم بیش از پیش از دست می‌رود و هر چه به این نقطه نزدیکتر شویم به یک درگیری منطقه ای نزدیک می شویم.

سفیر عربستان در لندن هشدار داد که همه باید درک کنند که خطر درگیری در منطقه باقی نمی ماند بلکه به سرعت بین المللی خواهد شد.

وی اشاره کرد که موضع عربستان در قبال جنگ غزه در سخنرانی اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور در موسم حج که در آن خواستار توقف فوری جنگ غزه شد، بیان شد.

خالد بن بندر گفت: ولیعهد عربستان به صراحت اعلام کرد که ما به آتش‌بس و راه حلی غیرقابل برگشت برای فلسطینی‌ها نیاز داریم و در آن صورت صلح در همه جا حاکم خواهد شد.

اظهارات سفیر عربستان در لندن در حالی بیان شد که آمریکا به دنبال دستیابی به یک توافق گسترده برای رسیدن به صلح در خاورمیانه مبتنی بر عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی است.

پیشتر نیز عربستان یکی از شروط خود برای پیشبرد موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را ایجاد مسیری روشن برای راه‌حل نهایی مساله فلسطین که بر اساس آن کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف تشکیل شود، اعلام کرده است.

نظر شما