شناسهٔ خبر: 67297863 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خبر خوش برای دارندگان کارت سوخت / منتظر باشید!

سهمیه سوخت تیرماه امشب شارژ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه تیرماه سوخت خودروها امشب ۳۱ خرداد در کارت‌های سوخت دارندگان خودروها شارژ می‌شود.

بنابر اعلام مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو در ابتدای هر ماه به شرح زیر واریز می‌شود:

۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای
۱۰۰ لیتر بنزین آزاد
سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر خواهد شد.
سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۶ ماه یا معادل ۳۶۰ لیتر ذخیره می‌شود.

خودروهای سواری شخصی = ۶۰ لیتر
خودروهای سواری شخصی دوگانه سوز= ۳۰ لیتر
موتورسیکلت‌ها= ۲۵ لیتر
نرخ بنزین سهمیه ای و آزاد
بنزین سهمیه‌ای= هر لیتر ۱۵۰۰ تومان
بنزین آزاد= هر لیتر ۳۰۰۰ تومان
بنزین سوپر= هر لیتر ۳۵۰۰ تومان

سهمیه سوخت مصرف نشده تا ۶ ماه یا معادل ۳۶۰ لیتر در کارت سوخت‌ ها ذخیره می‌شود.

لذا در صورت مصرف نکردن کارت سوخت بیش از زمان یا ظرفیت اعلام شده، سهمیه سوخت می‌سوزد.

مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه سوخت هر خودرو سواری برای ۶ ماه (۳۶۰ لیتر) و برای ذخیره ۹ ماه موتور سیکلت‌ها ( ۲۲۵ لیتر) را ذخیره کند.

برای دریافت کارت سوخت باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت نمایید. لازم است بدانید تنها در صورت کامل بودن مدارک و داشتن بیمه شخص ثالث، کارت هوشمند سوخت شما صادر می‌شود. در گذشته هیچ اجباری برای دریافت کارت سوخت وجود نداشت و افراد برای دریافت آن اقدامی نمی‌کردند. اما سهمیه بندی بنزین و قانون جدید سوخت‌گیری با کارت سوخت هوشمند شخصی موجب اهمیت دریافت کارت سوخت شد. کارت سوخت قابل خرید و فروش نیست و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد. اگر مالک مایل به حذف رمز کارت سوخت بود، حضورش در دفاتر پلیس+۱۰ الزامی خواهد بود. اگر به هر دلیلی اقدامی برای دریافت کارت سوخت نکرده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای ثبت نام کارت سوخت اقدام نمایید.

دلیل تاخیر در تحویل کارت سوخت، مربوط به وجود مشکلات سیستمی است. ناجا یا دفاتر پلیس+۱۰، قطع سراسری و وجود مشکل در سیستم شرکت نفت را علت تاخیر می‌دانند؛ شرکت نفت و پست هم از وجود مشکل در سیستم ناجا خبر می دهند. مدیرعامل شرکت نفت در حال حاضر بیان کرده است که دیگر مشکلی بابت صدور کارت سوخت وجود ندارد. شرکت پست هم ثبت اطلاعات اشتباه یا ناکافی را مسبب اصلی از طرف پلیس+۱۰ می داند؛ اما هنوز مسئولان ناجا پاسخی در این خصوص نداده اند.

نظر شما