شناسهٔ خبر: 67297843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

وزیر فرهنگ در دولت من موضوع فرهنگی را به آمارسازی های غیرواقعی تقلیل نخواهد داد وزیر فرهنگ در دولت من موضوع فرهنگی را به آمارسازی های غیرواقعی تقلیل نخواهد داد

دکتر مسعود پزشکیان به 8 پرسش اساسی و مهم خانه سینما پاسخ داد. به گزارش سینما اعتماد ، در بخشی از صحبت های این نامزد ریاست جمهوری آمده: *اعتماد اهالی فرهنگ و هنر را دوباره جلب می کنیم. *وزیر فرهنگ در دولت من موضوع فرهنگی را به موضوعی تبلیغی و یا آمارسازی های غیرواقعی تقلیل نخواهد داد. *در ساختار

صاحب‌خبر -

دکتر مسعود پزشکیان به 8 پرسش اساسی و مهم خانه سینما پاسخ داد.

به گزارش سینما اعتماد  ، در بخشی از صحبت های این نامزد ریاست جمهوری  آمده:

*اعتماد اهالی فرهنگ و هنر را دوباره  جلب می کنیم.

*وزیر فرهنگ در دولت من موضوع فرهنگی را به موضوعی تبلیغی و یا آمارسازی های غیرواقعی تقلیل نخواهد داد.

*در ساختار دولت ما کسی نمی تواند هنرمندان را از حق قانونی و انسانی خویش محروم کند.

 

photo_2024-06-21_15-13-02

photo_2024-06-21_15-13-08

photo_2024-06-21_15-13-12

photo_2024-06-21_15-13-14

پرسش های خانه سینما به شرح زیر است:

 

۱. شما اشتغال به تولید و عرضه در فعالیت های هنری به ویژه هنر صنعت سینما را حق می دانید یا امتیاز؟

  ۲. در پیوند با پرسش نخست، ساختار حقوقی اداری و عملکرد دستگاه اجرائی موجود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کدام گزینه  (حق یا امتیاز) را برگزیده است؟ و برنامه ی شما برای اصلاح ساختار و رویه های موجود این دستگاه چیست؟

۳. تدبیر مشخص شما برای رفع مزاحمت های نهادها و اشخاص در اجرای برنامه های توسعه گرایانه تان در سپهر هنر به ویژه هنر صنعت سینما چیست؟

۴. وضعیت ممیزی متصلب کنونی مانع بازتاب چالش ها، تحولات و واقعیت های جامعه در قاب سینما است شما چه سازوکاری را برای ایجاد تحول و اصلاح خردگرایانه آن( واگذاری به اصناف) برمی گزینید؟

۵. برنامه مشخص شما برای رونق اقتصاد هنر به ویژه هنر صنعت سینما چیست؟ و جست وجوی سهم تولیدات سینمایی ایران در نجد ایران و جهان را با چه برنامه ای دنبال می کنید؟

۶.  در چه بازه زمانی بیمه بیکاری هنرمندان که از حقوق بنیادین شهروندی و مصرح در قانون برنامه چهارم بوده و تاکنون مغفول و معطل مانده را عملیاتی می کنید؟

۷. آیا طرح تأسیس و اداره سازمان نظام صنفی سینما تهیه شده توسط این خانه، در زمستان ۱۳۸۷، تقدیم شده به مبادی ذیربط (موجود در وب سایت خانه سینما) را مطالعه کرده اید؟ چگونه در اجرایی شدن این مطالبه ی مترقی می کوشید؟

 

۸. فرد یا افراد مورد نظر شما برای تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی چه کسانی هستند؟

 

 

 

 

منبع: etemadonline-664185

نظر شما