شناسهٔ خبر: 67297646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عتباتی:

فرهنگ صلح و سازش در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه فرهنگ صلح و سازش و عفو و بخشش از اقدامات مورد توجه دستگاه قضایی استان بوده است گفت: در سال گذشته 44 فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد و در مجموع در سه سال گذشته نیز 150 فقره پرونده قتل عمد با تلاش روحانیت، ریش‌سفیدان و دستگاه قضایی منجر به سازش شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ناصر عتباتی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ارومیه با تبریک عید سعید غدیر خم و گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضائی به عنوان یک نهاد حاکمیتی و قوای سه گانه تحت نظر رهبری کار جهادی و شبانه‌روزی را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 576 هزار اظهارنظر در قالب رای و قرار توسط همکاران انجام شده و این اقدامات با حضور کمتر از 400 نفر صورت گرفت و کارکنان خدوم برای رسیدگی دقیق و رای عادلانه با امکانات اندک و کمبود نیروی انسانی توانستند کارهای ارزشمند و بزرگی را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری آدربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی به عنوان استان مرزی در امنیت کشور کار بزرگی انجام داده و به اذعان مسئولان بلندپایه کشوری جزو سه استان امن کشور است و دستگاه قضائی در برخورد با مظاهر ناامنی مانند ناامنی‌های روانی و اقتصادی و قاچاق کالا و ارز و مشروبات الکی اقدامات بسیاری را انجام داده است.

وی افزود: یک از اقدامات مهم دستگاه قضائی رسیدگی به پرونده‌ها و رضایتمندی از حیث اقدامات قضایی است و از سوی دیگر از انتقادهای مردم طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده‌های آنها بود که از دلایل آن کمبود قاضی در استان بوده که در سال گذشته 84 قاضی جدیدالورود برای خدمت به مردم آذربایجان‌غربی آغاز به کار کردند.

عتباتی بیان کرد: هم اکنون تربیت قاضی بومی در دستور کار قرار گرفته و دو دوره تربیت نیز برای آنان برگزار شده است تا تعداد نیروی انسانی تأمین و زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد و در سالیان گذشته میانگین رسیدگی به پرونده‌ها 100 روز بود که هم اکنون به 70 روز رسیده و بهتر از میانگین کشوری شده است و سعی بر این است که این شرایط بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ صلح و سازش و عفو و بخشش از اقدامات مورد توجه دستگاه قضایی استان بوده است گفت: در سال گذشته 44 فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد و در مجموع در سه سال گذشته نیز 150 فقره پرونده قتل عمد با تلاش روحانیت، ریش‌سفیدان و دستگاه قضایی منجر به سازش شد.

انتهای پیام/

نظر شما