شناسهٔ خبر: 67297262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

کدام کشور‌ها بیشترین مصرف اینترنت موبایل را دارند؟

قابل ذکر است که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، هند تنها شاهد افزایش ۱۷۰ درصدی کاربران اینترنت بوده است.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ ترافیک جهانی دیتای اینترنت موبایل به ازای هر گوشی هوشمند به ۴۲ گیگابایت در ماه برسد که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش خیره‌کننده ۱۶ برابری را خواهد داشت.

به گزارش روزیاتو، این افزایش همزمان با افزایش تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان، به ویژه در میان کشور‌های با درآمد متوسط ​​است.

قابل ذکر است که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، هند تنها شاهد افزایش ۱۷۰ درصدی کاربران اینترنت بوده است. نمودار زیر کشور‌هایی را که بیشترین استفاده از دیتای اینترنت موبایل را در سراسر جهان دارند، نشان می‌دهد.

کدام کشور‌ها بیشترین مصرف اینترنت موبایل را دارند؟

رتبه بندی کشور‌ها بر اساس میزان استفاده از دیتای اینترنت موبایل

در اینجا ۱۰ کشوری که بیشترین مصرف ماهانه دیتای اینترنت موبایل را دارند، آورده شده است:

کشور جزیره‌ای کوراسائو با ۱۳۱.۳ گیگابایت استفاده ماهانه از دیتای موبایل به ازای هر نفر در رتبه اول قرار دارد.

کوراسائو با جمعیت ۱۹۳،۰۰۰ نفر، احتمالاً به دلیل ترکیبی از عوامل مختلف، از سایر کشور‌ها پیشی گرفته است که شامل هجوم بیش از یک میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۲، برنامه‌های رقابتی دیتا‌های تلفن همراه، و نفوذ کم سیستم‌های مخابراتی خط ثابت و اینترنت پهن باند است.

کدام کشور‌ها بیشترین مصرف اینترنت موبایل را دارند؟

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، تنها ۲۸ نفر از ۱۰۰ نفر از شبکه‌های ثابت استفاده می‌کردند، در حالی که از هر ۱۰۰ نفر، ۸۸ نفر از خدمات موبایل بهره مند می‌شدند. علاوه بر این، این کشور به لطف تمرکز مراکز داده و زیرساخت‌های کابل فیبر نوری، در میان سریع‌ترین و قابل اعتمادترین اتصالات اینترنتی در کارائیب به خود می‌بالد.

پس از آن کویت نفت خیز، در رتبه دوم قرار دارد. در سال‌های اخیر، صنعت مخابرات این کشور به طور قابل توجهی بهبود یافته است، به طوری که شبکه‌های ۵ G تقریباً به ۹۷ درصد از جمعیت رسیده است. علاوه بر این، دولت کویت سرمایه گذاری زیادی روی پلتفرم‌های موبایل انجام داد که به مردم اجازه می‌دهد جریمه‌های رانندگی را تسویه کنند یا تاریخ دادگاه را از طریق برنامه‌های موبایل تعیین کنند.

مانند کویت، کشور‌های خاورمیانه، چون عربستان سعودی و بحرین در این فهرست رتبه بالایی دارند.

برترین کشور‌های اروپایی در این رتبه بندی

فنلاند به عنوان کشوری که به دلیل زیرساخت‌های مخابراتی پیشرفته اش شناخته شده است، در استفاده از دیتای اینترنت موبایل در اروپا پیشتاز است.

در واقع، این کشور اولین شبکه آزمایشی ۶ G را در سراسر جهان راه اندازی کرد. با توجه به نقش پیشرو در شبکه‌های ارتباطی و فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از شرکت‌ها از فنلاند برای آزمایش محصولات و خدمات جدید قبل از عرضه جهانی استفاده می‌کنند.

کشور‌های لتونی، استونی، اتریش و لیتوانی از اروپا در این رتبه بندی به فنلاند می‌پیوندند.

در مقابل، ایالات متحده در رتبه ۳۴ در مصرف ماهانه دیتای اینترنت موبایل با سرانه ۱۳.۴ گیگابایت، قرار دارد. بخشی از دلیل استفاده کم ممکن است این باشد که هزینه اینترنت موبایل در آمریکا در مقایسه با جهان، بسیار بالا است. برای مقایسه، میانگین هزینه یک گیگابایت اینترنت در آمریکا در سال ۲۰۲۳، ۶ دلار بود که اختلافی زیاد با ۰.۲۰ دلار در فرانسه یا ۳.۴۸ دلار در ژاپن بوده است.

نظر شما