شناسهٔ خبر: 67296997 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

سخنگوی دولت: در دولت سیزدهم فروش نفت بالا رفت

سخنگوی دولت ر واکنش به اظهارات ظریف گفت: در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۱۱۲ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۲ رقم ۱۱۷ میلیارد دلار تجارت خارجی غیرنفتی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش سلام نو به نقل از نتخاب، سخنگوی دولت در اجلاس فرهنگیان در مشهد در واکنش به اظهارات ظریف گفت: در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۱۱۲ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۲ رقم ۱۱۷ میلیارد دلار تجارت خارجی غیرنفتی داشته باشیم.در همان دوره قبل اینستکس یعنی سازوکار نفت در برابر غذا و دارو را با دیپلماسی التماسی پذیرفتند، نه تنها هیچ اثر مثبتی نداشت، بلکه بعد از عدم موفقیت، خلق نقدینگی و تورم بالا ایجاد کرد.
اظهارات وی به شرح زیر است:
در این دولت هم فروش نفت بالا رفت و هم رکورد تجارت بخش خصوصی شکست.
در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۱۱۲ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۲ رقم ۱۱۷ میلیارد دلار تجارت خارجی غیرنفتی داشته باشیم.
در همان دوره قبل اینستکس یعنی سازوکار نفت در برابر غذا و دارو را با دیپلماسی التماسی پذیرفتند، نه تنها هیچ اثر مثبتی نداشت، بلکه بعد از عدم موفقیت، خلق نقدینگی و تورم بالا ایجاد کرد.
امروز می‌گویند که ترامپ نمی‌گذاشت نفت بفروشیم ولی بایدن گذاشت؛ ۹ ماه با ریاست‌جمهوری همان فرد فعالیت کردند ولی باز هم نتوانستند نفت بفروشند.
همان کسانی که مسئولیت داشتند، به‌جای پاسخگو بودن طلبکار هستند، می‌گفتند که تا FATF پذیرفته نشود، نمی‌توان واکسن وارد کرد.
نتیجه مسئولیت‌پذیری شهید رئیسی این بود که با شروع ریاست جمهوری ایشان، در عرض سه ماه از قعر جدول مدیریت کرونا در جهان، به صدر جدول رسیدیم.

برچسب‌ها:

نظر شما