شناسهٔ خبر: 67296833 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

فعال بازار طلا:

ثبات بازار طلا و قیمت سکه با سیاست‌های بانک مرکزی اتفاق افتاد

فعال بازار طلا با بیان اینکه کاهش قیمت سکه به دلیل توزیع آن توسط بانک مرکزی است، افزود: با توجه به اینکه در سه هفته گذشته شاهد ثبات قیمت طلا در بازار بودیم، در هفته آتی نیز این ثبات ادامه پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته پایانی خرداد ماه گفت: در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا نوسانی را تجربه کرد که در برخی روزها کاهشی و در برخی روزها افزایشی بود. در طول هفته قیمت جهانی طلا با ۱۰ دلار کاهش همراه بود؛ اما امروز -جمعه- با کمی افزایش به ۲ هزار و ۳۴۸ دلار رسیده که نسبت به هفته گذشته ۱۲ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.

وی افزود: کاهش قیمت ارز باعث شد در طول هفته گذشته، قیمت سکه با کاهش همراه باشد. با توجه به افزایش تقاضا در بازار به دلیل ایام محرم و توزیع سکه توسط بانک مرکزی، بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شد و حباب سکه کاهش یافت.

این فعال بازار طلا با تاکید براینکه قیمت طلا با توجه به نوسانات قیمت جهانی و ثابت ماندن قیمت ارز، تغییر چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: قیمت سکه طرح قدیم در هفته‌ای که گذشته و در آخرین معاملات با ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمتی به نرخ قیمت ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی بدون تغییر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خوردند.

کشتی آرای افزود: هر گرم طلای آب شده با توجه به نواسانات قیمت انس و ثابت ماندن قیمت ارز، ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان به فروش رسید و هر گرم ۱۸ عیار بدون تغییر فاحش در طول هفته به نرخ ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان داد و ستد شد.

این فعال بازار طلا با تاکید بر اینکه کاهش قیمت سکه به دلیل توزیع سکه توسط بانک مرکزی اتفاق افتاد، تصریح کرد: حباب سکه در آخرین معاملات هفته با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

وی درباره وضعیت قیمت طلا در هفته پیش‌رو افزود: با توجه به اینکه در ۲ الی سه هفته گذشته شاهد ثبات قیمت طلا در بازار بودیم، در هفته نیز این ثبات ادامه پیدا کند.

نظر شما