شناسهٔ خبر: 67296575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

غرب به این نتیجه رسیده که اوکراین باید مصالحه کند

کنفرانس سوئیس درباره صلح اوکراین نشان داده است که «حمایت بین‌المللی از یک جنگ همیشگی رو به کاهش است و زمان سازش‌های زشت آغاز شده است.»

صاحب‌خبر -

نشریه انگلیسی اسپکتیتور به نقل از یک مقام بلندپایه سابق غربی که به طور منظم از کی‌یف بازدید می‌کند، گزارش داده است که سیاستمداران در غرب در حال درک این موضوع هستند که مقامات کی‌یف باید برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین بر سر مسائل ارضی و عضویت در ناتو، مصالحه کنند.

به گزارش ایسنا، این مقام غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «آتش بس در امتداد خط کنترل، بعلاوه تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف تا از عضویت کامل در ناتو منصرف شود. این کار لازم است. اوکراین مانند قبرس می‌شود؛ کشوری که عضو اتحادیه اروپاست، اما تقسیم شدنش را به رسمیت نمی‌شناسد.»

کنفرانس سوئیس درباره صلح اوکراین نشان داده است که «حمایت بین‌المللی از یک جنگ همیشگی رو به کاهش است و زمان سازش‌های زشت آغاز شده است.»

نشریه اسپکتیتور در ادامه توجهات را به نگرانی کشور‌های اروپایی در مورد موج جدید پناهندگان اوکراینی در صورت طولانی شدن درگیری جلب کرده است.

این نشریه از قول منبعی مطلع در آلمان نوشت، برلین انتظار دارد در زمستان آتی به دلیل آسیب به تاسیسات انرژی اوکراین، حداکثر یک میلیون پناهنده اوکراینی را پذیرا شود.

این مجله اضافه کرد که کنفرانس اوکراین شکست خورد، زیرا نشان دهنده عدم تمایل کشور‌های جنوب جهانی برای قطع روابط با روسیه است.

به گفته یکی از مقامات ارشد سابق دفتر رئیس جمهور اوکراین، کی‌یف «امیدوار بود این کنفرانس معیار جدیدی از حمایت بین‌المللی باشد»، اما در واقع «فقط نشان داد که اوکراینی‌ها چقدر حمایت خود را در جنوب جهانی از دست داده‌اند.»

نظر شما