شناسهٔ خبر: 67296276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

مردم به کسی رای بدهند که از عدل علی(ع) بیشترین بهره را برده باشد

شیراز- امام جمعه شیراز با بیان اینکه مهمترین ویژگی فرد شایسته ریاست جمهوری عدل او است، گفت: مردم به کسی رای بدهند که از عدل علی(ع) بیشترین بهره را برده باشد و بتواند پرچم عدالت را بلند کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه در ایام دهه ولایت هستیم گفت: در ایام آتی عید سعید غدیر خم و شب ولادت امام هادی (ع) را نیز در پیش داریم و مهمترین کاری که در این ایام باید انجام داد مطالعه و قرائت زیارت غدیریه است.

امام جمعه شیراز ضمن اشاره به تحولات منطقه گفت: اگر امروز در جهان اسلام جبهه مقاومتی وجود دارد، درس این مقاومت را امیرالمومنین به ما داده است که فاتح خیبر بود و با دستش درب خیبر را از جا کند و دلیل ترس صهیونیست‌ها از «حیدر حیدر» گفتن ما نیز به خاطر یادآوری همین مساله تاریخی است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه علی نماد و تجسم عدالت بود گفت: امروز نیز من و شما دوست داریم کشورمان توسط کسانی اداره شود که از عدالت علی بهره‌ای برده باشند.

وی چند ویژگی برای شخص اصلح برشمرد و گفت: اولین ویژگی فرد شایسته عدالت او است و رأی دادن ما در انتخابات جمعه یعنی اینکه ما پرچم عدالت را دوباره می‌خواهیم بلند کنیم و به همین خاطر باید بگردیم و ببینیم از بین این ۶ نفر کدام یک به عدل و عدالت که نماد آن علی است نزدیک‌تر است.

امام جمعه شیراز افزود: دومین ویژگی فرد اصلح این است که بتواند دستورات و قوانین خوبی که مصوب شده را اجرا کند زیرا ما امروز قانون برنامه هفتم توسعه را داریم که برای ۵ سال آینده کشور مصوب شده است و یکی از گلایه‌های مردم این است که اگر قانون و برنامه نوشته شده چرا به آن عمل نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه راه حل تمام مشکلات در قانون پیش‌بینی شده است، گفت: هفته قبل در مورد سرفصل‌های قانون برنامه هفتم توسعه صحبت کردیم و گفتیم که در آن در مورد اقتصاد، اصلاح ساختار بودجه، صندوق بازنشستگی، نظام بانکی، توزیع عادلانه درآمد، افزایش تولید محصولات کشاورزی، رشد تولید، توسعه مسکن، اقتصاد دریامحور، ارتقای نظام سلامت، ارتقای فرهنگ عمومی، حل مشکل خانواده و جمعیت، صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی، ارتقای نظام آموزشی، ارتقای نظام علمی و پژوهشی، اصلاح نظام اداری و… برنامه مصوب شده است.

امام جمعه شیراز در خصوص اعمال روز عید غدیر نیز گفت: از جمله این اعمال تبریک گفتن، دست دادن و تهنیت‌های روز عید، اطعام کردن در روز عید غدیر که فقط یک گوشه شیراز برای ۱۱۰ هزار نفر غذا طبخ می‌شود، عیدی روز غدیر، صلح رحم و … است.

نظر شما