شناسهٔ خبر: 67296214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دیواندره:

جوانان در رونق و پیشرفت جامعه نقش مؤثری ایفا می‌کنند

دیواندره_امام جمعه دیواندره گفت: جوانان بزرگترین سرمایه و ظرفیت فعال جامعه هستند که نقش بسزایی در رونق و پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در آئین اقامه نماز جمعه مسجد جامع شهر دیواندره از مردم همیشه در صحنه شهرستان دیواندره خواست با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی افزود: اگر ما خواهان تغییر در وضعیت اقتصادی به وضعیت مطلوب و حساس به سرنوشت ملت بزرگ ایران اسلامی هستیم باید در انتخابات شرکت کنیم چون این عین بینش اسلامی است.

امام‌جمعه دیواندره همچنین ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهای حکومتی است که در عرض دو قوه مجریه و مقننه و مستقل از آنها و همانند آنها در راستای خدمت به مردم فعالیت دارد و هدف از تشکیل این نهاد تضمین حقوق فردی و اجتماعی، تحقیق صلح، عدالت و امنیت است.

ماموستا مرادی ادامه داد: اهم وظایف این قوه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی عبارت است از رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومت و اخذ تصمیم و اقدام لازم در آن قسمت از امور حسبیه که قانون معین می‌کند و احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های عمومی، نظارت بر حسن اجرای قوانین و کشف جرم از این وظایف است.

وی در ادامه یکی از بزرگترین سرمایه‌ها و ظرفیت‌های فعال جامعه که نقش بسزایی در رونق و پیشرفت جامعه ایفا می‌کند را جوانان دانست و یادآور شد: در واقع صلاح و کارآمدی جامعه به جوانان وابسته است و با فساد و انحراف آنها جامعه به فساد و تباهی کشیده می‌شود.

امام جمعه دیواندره اضافه کرد: جوانی فرصتی است که انسان تا آن را از دست نداده به ارزش و قدر آن پی نمی‌برد بنابراین باید قدر این لحظات را بدانیم.

نظر شما