شناسهٔ خبر: 67296117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه قشم: غدیر ، فرهنگ برادری و اتحاد است

امام جمعه شهرستان قشم با تاکید بر اینکه عید غدیر برای همه مسلمانان جهان است، گفت: فرهنگ غدیر ، فرهنگ برادری و اتحاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با گرامیداشت هفته امامت و ولایت و با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در میان مسلمانان، اظهار داشت: غدیر یک رویداد جهانی و انتصاب الهی برای وحدت و اتحاد امت اسلامی است.

وی با تأکید بر جهانی شدن فرهنگ غدیر، افزود: واقعه مهم و تاریخی غدیرخم در امتداد نبوت، ادامه راه نبی مکرم اسلام(ص)، اکمال دین و اتمام‌ نبوت و میراث ماندگار پیامبر اسلام(ص) بوده و باید محور وحدت جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه شهرستان قشم با تأکید بر اینکه عید غدیر برای همه مسلمانان جهان است، گفت: فرهنگ غدیر ، فرهنگ برادری و اتحاد است.

حاجبی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی برای تعیین فرد اصلح، تصریح کرد: مشارکت بالا نشانه استحکام نظام، بالا رفتن اعتبار کشور، تقویت اقتدار کشور، تحول در مدیریت و مانع تعرض دشمن است.

وی تأکید کرد: شرکت در انتخابات واجب الهی، ملی و انقلابی است و نباید فردی در کشور نسبت به آن کوتاهی کند. همچنین نامزدهای ریاست جمهوری باید در مناظرات از ارائه برخی آمارها که سندیت ندارد به شدت پرهیز کنند.

خطیب جمعه قشم در ادامه با اشاره به شهادت دکتر بهشتی و یارانش و روز قوه قضائیه گفت: یکی از مهمترین شاخصه‌های رفتاری شهید آیت‌الله بهشتی ، انتخاب مدیران شایسته و متعهد و متخصص بود و این مساله همواره در رفتار عملی ایشان مشاهده می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه قوه قضاییه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است، بیان داشت: باید در دستگاه قضایی جهاد تبیین در عملکرد مجموعه به بهترین نحو ممکن صورت گیرد چرا که مردم باید بدانند در قوه قضاییه چه اقداماتی انجام می‌شود.

مردم در انتخابات به برنامه قوی رأی خواهند داد

شیخ یعقوب شمس در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت از مردم برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی اظهار داشت: مردم به دقت مناظرات و میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری را پیگیری می‌کنند و به طور یقین فردی را انتخاب خواهند کرد که دارای برنامه راهبردی و توسعه‌ای برای کشور باشد.

وی با تأکید بر اجتناب نامزدها از دادن وعده‌هایی که امکان عملی شدنشان نیست، افزود: هر نامزدی که با برنامه قوی‌تری به صحنه آمده باشد اقبال عمومی بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت کیش از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری خواست در مناظره‌ها و میزگرد‌ها در خصوص توسعه مناطق آزاد نیز برنامه‌های خود را اعلام کنند.

شمس با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات ، تصریح کرد: هرچه حضور مردم پای صندوق‌های رای بیشتر باشد رئیس جمهور آینده بیشتر احساس مسئولیت می‌کند و با انگیزه بیشتری برای آینده کشور تلاش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت آینده ادامه دهنده توسعه شکل گرفته در دولت شهید رییسی باشد، افزود: معشیت مردم باید اولویت دولت آینده باشد و برای حل مشکلات جاری مردم برنامه ارایه دهد.

انتهای پیام/7558

نظر شما