شناسهٔ خبر: 67296056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه لامرد:

مسوولان مشکل آب آشامیدنی لامرد را حل کنند

لامرد- امام جمعه لامرد نسبت به کمبود آب در این شهرستان هشدار داد و گفت: مسؤولان باید فکری به حال این مساله مهم کرده و این مشکل را به صورت اساسی حل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لامرد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: قرائت زیارت غدیریه و شناخت بیشتر امیرالمومنین در دین مبین اسلام و همچنین توسط بزرگان دین تاکید شده است.

خطیب جمعه لامرد بر حضور پرشور در انتخابات هشتم تیرماه ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: هواداران نامزدها تقوای الهی را رعایت کنند و حرف نابجایی در این بگومگوهای انتخاباتی نزنند.

وی با بیان اینکه فعالان سیاسی نباید در حرف‌ها و سخنان خود تحریف کنند ادامه داد: کارشناسان در کنار نامزدها حرفی را که می‌زنند با دقت و صحت باشد و موجب تضعیف دین و انقلاب نشود و بر اساس مبنا و اصول باشد و جامعه را دچار انحراف نکند.

آزاد ضمن تبریک هفته قوه قضائیه بیان کرد: قوه قضائیه آخرین ایستگاه و پناهگاه در مقابله با ظلم و ستم است و اگر نگاه مردم به این مهم متفاوت شد اعتماد مردم از بین می‌رود اما خوشبختانه دستگاه قضا در جمهوری اسلامی روزبه روز بهتر عمل می‌کنند.

خطیب جمعه لامرد افزود: اگر فساد در جایی رخنه کند دستگاه قضائیه به صورت جدی وارد عمل می‌شود و به شدت برخورد می‌کند که در منطقه لامرد نیز دستگاه قضا به صورت جدی در حال کار کردن هستند.

امام جمعه لامرد در مورد کمبود جدی آب ضمن توصیه اکید به صرفه‌جویی در مصرف گفت: آب مایه حیات یک جامعه است و شرایط بحرانی و مشکلات متأثر از شرایط اقلیمی و تداوم خشکسالی در لامرد سبب کم آبی شده است.

وی گفت: از لحاظ بهره برداری از سفره‌های زیرزمینی در شرایط بحرانی هستیم، و طرح آب محرم نیز در سال‌های گذشته شامل تعداد محدودی از جامعه شد و حال که مهاجرت به سمت منطقه بیشتر شده و صنعت پیشرفت کرده آن ظرفیتی که در گذشته دیده شده بود اکنون جوابگو نیست.

حجت الاسلام آزاد تاکید کرد: شرایط آبی منطقه لامرد بحرانی است و این بزرگواری مردم است که چیزی نمی‌گویند و صرفه‌جویی مردم به تنهایی کفایت نمی‌کند و اداره آبفا در خصوص استهلاک و شکستگی لوله‌ها نیز تدبیر کند.

تاکید کرد: منطقه ما یک منطقه گرمسیری است و باید قوانین آب و برق برای این منطقه با توجه به اقلیم خاص آن در نظر گرفته شود و نگاه دولت نسبت به این موضوع متفاوت باشد؛ همچنین زرا زیرساخت‌های آب این منطقه فرسوده شده است و با فشار آب دچار شکستگی لوله‌ها می‌شود که فکری هم باید به حال این مساله کرد.

وی ادامه داد: مسؤولان محلی دغدغه این مساله را دارند و تدابیر خوبی برای اصلاح زیرساخت‌ها در شهر لامرد اندیشیده شده و استان نیز باید به صورت جدی ورود کند و دغدغه بیشتری داشته باشند.

در پایان نماز جمعه امروز لامرد میز خدمت برگزار شد و همچنین به پنج نفر از نمازگزاران لامردی سند افتخار مشارکت در ساخت صحن جدید حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) بنام مبارک حضرت زینب در کربلایی معلی اهدا شد.

نظر شما