شناسهٔ خبر: 67295966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه کربلا:

۵۲ پایگاه علمی بسیج در مازندران راه‌اندازی شد

ساری- فرمانده سپاه کربلا از راه اندازی ۵۲ پایگاه علمی بسیج در استان مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیاوش مسلمی در آئین افتتاحیه فاز دوم مرکز رشد واحدهای فناور علمی شهید فخری زاده گفت: یکی از مأموریت‌های سپاه و بسیج حمایت از حوزه‌های دانش محور و جنبش نرم افزاری است که مدنظر رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه استان مازندران سابقه‌ی خوبی در حوزه دانش بنیان دارد و اقدامات شایسته ای هم انجام شده است، افزود: تاکنون هشت مرکز رشد در استان افتتاح شده و امروز هم در حال بهره برداری است، حدود ۶۳ شرکت دانش بنیان و دانش محور در مراکز رشد سازماندهی شده و امروز فعالیت‌هایشان را ذیل این تعریف کرده‌اند.

سردار مسلمی با بیان اینکه از شرکت‌های دانش بنیان و دانش محور حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: برای حمایت از شرکت‌هایی که به مرحله‌ی صنعتی سازی رسیده‌اند، تلاش شده تا از مجموعه سازمان بسیج مستضعفان و شرکت‌هایی که ذیل سازمان بسیج هستند، حمایت صورت بگیرد و امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است برای اینکه اینها به بازار تولید برسند و صنعتی سازی شأن انجام شود و امید است تا با این اقدامات به حوزه‌ی رشد و بحث اشتغال پایدار برای جوانان عزیز کمک کرده باشیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که در استان مازندران انجام داده‌ایم، راه اندازی حدود ۵۲ پایگاه علمی است به ویژه برای جوانان و نوجوانان که در حوزه‌های مختلفی از جمله رباتیک و مسائلی از این دست فعال و از استقبال بسیار خوبی هم برخوردار بوده است.

سردار مسلمی ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده شهرستان قائمشهر و بسیجیانی که مخلصانه کار کردند تا فاز دوم این مرکز رشد راه اندازی شود افزود: این مرکز رشد در فاز اول دویست متر مربع راه اندازی شد و در فاز دوم حدود ۲۰۰ متر دیگر با هزینه‌ای در حدود دو میلیارد تومان راه اندازی شد که در گذشته ۱۲ شرکت در این مجموعه فعال بودند و امروز ده شرکت دیگر به آنها اضافه شد.

وی ضمن امیدواری نسبت به تداوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: جوانان بسیار خوب و با لیاقت ما در استان مازندران و به ویژه در شهرستان قائمشهر با شوق تمام در مکان‌های علمی فعالیت می‌کنند و در پی این هستند تا کشور را از وابستگی نجات بدهند و این امر مصداق جهاد است و امروز توفیق داریم که بتوانیم بخش کوچکی از نیازمندی‌های کشور را برطرف کنیم.

نظر شما