شناسهٔ خبر: 67295946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

حضور حداکثری در انتخابات باعث تقویت اقتدار کشور می‌شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: تقویت اقتدار کشور با مشارکت بیشتر مردم در انتخابات رقم خواهد خورد و هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردمی برای کشور قدرت افزا نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه گناوه با گرامیداشت اول تیرماه سالروز صدور فرمان امام راحل (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، و تقدیر از دست اندر کاران این اداره و دغدغه مندان دینی شهرستان اظهار داشت: تبلیغ دین به معنای رساندن پیام الهی به بندگان خدا است و هدف و فلسفه بعثت انبیا الهی هدایت مردم بوده است.

امام جمعه گناوه با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه با گرامیداشت شهدا به ویژه شهید مظلوم آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش افزود: تبلیغات زیادی علیه این مجاهد خستگی ناپذیر و عالم با بصیرت در آن دوران شده بود و امروز نیز تبلیغات سو علیه دین و روحانیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه از بخش‌های بسیار مهم در کشور است بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که بیشترین مراجعات، پرونده‌ها مردمی در آن رقم می‌خورد قوه قضائیه است و بحث قاضی، قضاوت و اهمیت مسئولیت و جایگاه قضاوت در دین مبین اسلام بسیار تاکید شده است.

وی از همه قضات دلسوز که در تلاش برای رفع مشکلات مردم هستند تقدیر کرد و با بیان اینکه قوه قضائیه ملجا و پناه گاه مردم است، گفت: اگر حکمی علیه کسی به غیر حق صادر شود مسئولیت بسیار سنگینی است و دادگاه‌های ما باید محل تکریم و احترام به مردم باشند.

مردم، مهمترین رکن تحقق صرفه جویی در جامعه

امام جمعه گناوه با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب از اول تیرماه بیان کرد: مهمترین رکن تحقق صرفه جویی در جامعه خود مردم هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت است گفت: در دهه ۶۰ برخی صنایع آب بر به جای آنکه در حاشیه دریا و خلیج فارس باشند، در کویر احداث شده است.

حضور حداکثری در انتخابات باعث تقویت اقتدار کشور می‌شود

نقش مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ صرفه جویی

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: همه باید به گسترش و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی آب در جامعه کمک کنند و نقش رسانه‌ها در ترویج صرفه جویی و تغییر الگوی مصرف بسیار مهم و مؤثر است.

وی با تبریک پیشاپیش میلاد باسعادت امام هادی (ع) بیان کرد: زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه، ۲ اثر ارزشمند و ارثیه معرفتی امام هادی (ع) است که می‌تواند معرفت ما را نسبت به اهل بیت (ع) بیشتر کند.

عید غدیر بزرگترین عید و از نقاط عطف زندگی بشریت است

وی با اشاره به عید بزرگ غدیر، با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا معرفت بیشتری نسبت به وجود مبارک امیرالمومنین علی (ع) پیدا کنند، بیان کرد: غدیر، عید الله اکبر است چون تمام حقیقت انسان تنها با مفهوم ولایت عینیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید و از نقاط عطف زندگی بشریت است، افزود: عاشورا، فرج امام زمان (عج)،بعثت و غدیر چهار نقطه عطف حیات بشر برای رسیدن به حقیقت خلقت است و این چهار مورد بسیار مهم و حائز اهمیت است.

امام جمعه گناوه ماه ذی الحجه را، ماه فضائل امیرالمومنین علی (ع) عنوان کرد، و افزود: همه این ماه مشحون به فضائل امیرالمومنین علی (ع) است.

وی گفت: پیامبر (ص) در روز عید غدیر فرمود که پیام غدیر را حاضران به غایبان، پدران به فرزندان خود تا روز قیامت برسانند و این پیام، ولایت و جانشینی امیرالمومنین علی (ع) است.

وی گفت: زیارت امین الله، شاد کردن و گذشتن از خطایای شیعیان، صدقه دادن، اطعام مؤمنان، عهد اخوت، رفتن به دیدار سادات و عیدی گرفتن از آنها، صلوات بر محمد و ال محمد (ص) از آداب غدیر است که باید نسبت به آنها اهتمام ورزید.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه باید به شیعه بودن خود افتخار کنیم، گفت: این شیعه بودن نباید تنها در لفظ باشد بلکه شیعه کسی است که در اخلاق، رفتار، سیره و روش زندگی فردی و اجتماعی از امیرالمومنین علی (ع) پیروی کند.

حضور حداکثری در انتخابات باعث تقویت اقتدار کشور می‌شود

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به در پیش بودن حماسه انتخابات ۸ تیرماه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح و خوب را از مهمترین نکات این انتخابات عنوان کرد و افزود: انتخابات حماسه حضور مردم است و معجزه حضور مردم بن بست شکن و افق گشا است.

وی ادامه داد: حضور حداکثری و مشارکت گسترده در پای صندوق‌های رأی نشانه آشکار از استحکام پایه‌های مردم سالاری اسلامی و دلبستگی همگان به این موهبت بزرگ پروردگار عالم است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: تقویت اقتدار کشور با مشارکت بیشتر مردم رقم خواهد خورد و هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم برای کشور قدرت افزا نیست.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات سبب ناامیدی روزافزون دشمن در مقابله با نظام اسلامی می‌شود، گفت: به تعبیر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، آحاد مردم خود را موظف بدانند که ضمن شرکت در انتخابات دیگران را نیز به این مشارکت و حضور دعوت کنند که به فرموده رهبری تواصی به حق است.

نظر شما