شناسهٔ خبر: 67295906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سوژه های منتخب هفته/ مشکلات زنان کارگر حوزه کشاورزی استان خوزستان، مشارکت در انتخابات، ابر چالش های دولت آینده، فقدان مناظره اجتماعی، مزاحمت تلفنی برای اورژانس

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه – گزینش اخبار و گزارش های رسانه ها اگرچه دشوار و پیچیده است، اما شفقنا رسانه بنا دارد از این پس مطالبی از مطبوعات و خبرگزاری ها را به ارزیابی بگذارد تا به نوعی بهترین گزارش، مصاحبه و متن را در پایان هر هفته معرفی شود. در این ارزیابی مولفه هایی چون انتخاب سوژه، خلاقیت و نوآوری، سرعت، دقت، انصاف و جامعیت اطلاع رسانی، مطالبه گری رسانه و پاسخگو کردن مسئولان و رعایت دیگر معیارهای حرفه ای و اخلاق رسانه ای به همراه روش ارائه از ویراستاری تا گرافیک، در نظر گرفته شده است. البته انتخاب نشدن مطالب دیگر رسانه ها به هیچ عنوان به معنای انکار ارزش کاری و خبری آنان نیست.

بخوانید سوژه های برگزیده این هفته را…

به گزارش شفقنارسانه، روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «بدون بیمه، با کمترین حقوق»  به بیان روایتی از زندگی و کار زنان کارگر حوزه کشاورزی استان خوزستان پرداخت که به دلیل سوژه پردازی متفاوت، توجه به مشکلات طیفی از جامعه کمتر دیده شده و روایت حرفه ای مورد توجه قرار گرفت.

روزنامه اعتماد همچنین موضوع مهم دیگری را این هفته دنبال کرد و در مصاحبه با چهره ها و اساتید ارتباطات به این مسئله پرداخت که چگونه می توان شور و نشاط انتخاباتی راه انداخت. بررسی دیدگاه کارشناسان، توجه به امر مهم مشارکت، صراحت بیان و نحوه ورود به موضوع از دلایل انتخاب این گزارش است.

پرداختن به چالش های دولت آینده به ویژه در حوزه اقتصادی مسئله مهمی است که این روزها پررنگ شده است. بنابراین طرح آن از سوی رسانه ها و مطالبه برنامه از کاندیداها می تواند در تصمیم گیری برای انتخاب فرد اصلح کمک کننده باشد. یکی از سوژه های منتخب این هفته از روزنامه دنیای اقتصاد است که در مصاحبه ای با یک اقتصاد دادن به 8 ابر چالش دولت چهاردهم پرداخت.

روزنامه آرمان امروز درگزارشی با عنوان «چرا مناظره اجتماعی برای نامزدها نداریم؟» به اهمیت پرداختن کاندیداهای انتخاباتی درباره موضوعات اجتماعی اشاره کرد. نگاه کارشناسانه به مشکلات اجتماعی و مطالبه برنامه از کاندیداها و نیز انتقاد نسبت به غفلت از آن از دلایل انتخاب این گزارش است.

مسئله مهم دیگری که این هفته به آن پرداخته شد، درباره مزاحمت های تلفنی برای اورژانس است. اگرچه این کار باعث لبخند عده ای می شود ولی به قیمت جان عده ای دیگر. موضوعی که نیازمند هشدار، فرهنگ سازی و بیان تبعات آن به مردم توسط رسانه هاست. روزنامه شرق در گزارش خوبی با عنوان «به خاطر یک شوخی نابجا…» به تبعات و پیامدهای آن پرداخت که مورد توجه قرار گرفت.

 

نظر شما