شناسهٔ خبر: 67295753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

مسلمانان باید در عید غدیر خم به یکدیگر احسان و نیکی کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در عید غدیر باید به برادران خود احسان کرد و با هدیه آنها را خوشحال کرد گفت: هر کس در عید غدیر کسی را مهمان کند همانند کسی است که تمامی پیامبران را اطعام داده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با تبریک عید سعید غدیرخم اظهار داشت: بی‌تردید نبی مکرم اسلام(ص) پس از خود فردی را برای جانشینی انتخاب کرده و حتی اگر معتقد باشیم که غدیر خمی در کار نبود و پیامبر(ص) کسی را به جای خود انتخاب نکرده است، باز هم شایسته‌ترین شخص برای امامت و رهبری جامعه اسلامی، امام علی(ع) بود.

وی افزود: اگر کسی غدیر خم را باور نداشته باشد باید بداند که کدام اصحاب به پیامبر(ص) نزدیک‌تر بود و در این راستا زمانی که امام علی(ع) در شورای خلافت قرار گرفت، اصحاب پیامبر(ص) را قسم داد و پرسید زمانی که رسول خدا(ص) بین مسلمانان عقد اخوت خواند و آنها را با هم برادر کرد، این عقد اخوت با خود را با چه کسی خواند و آنها نیز امام علی(ع) را تأیید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر غیرقابل انکار است گفت: امام علی(ع) نخستین شخص بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و در تمامی جنگ‌ها همراه ایشان بود و همه اقرار داشتند که نزدیک‌ترین شخص به رسول خدا(ص) امام علی(ع) بود.

وی بیان کرد: 110 نفر از صحابه پیامبر(ص)، حدیث غدیر را نقل کرده‌اند و آن هم در شرایطی که رسانه‌ها در گذشته همانند امروز نبودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه در عید غدیر باید به برادران خود احسان کرد و با هدیه آنها را خوشحال کرد افزود: هر کس در عید غدیر کسی را مهمان کند همانند کسی است که تمامی پیامبران را اطعام داده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) تصریح کرد: بی‌تردید مسئله تبلیغ و معارف دینی بسیار مهم است و سازمان تبلیغات اسلامی این مهم را بر عهده دارد و پیامبر(ص) به اندازه‌ای برای تبلیغ دین، خود را به زحمت می‌انداخت که هر آن ممکن بود جانش را در این راه از دست بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما