شناسهٔ خبر: 67295222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

شگفتانه‌های درراه حزب‌الله

با توجه به مجموعه حوادث پس از 7 اکتبر، این امکان وجود دارد که رژیم صهیونیستی به جای اتکا به مذاکرات دیپلماتیک برای برقراری امنیت در مرز شمالی و تلاش برای تضعیف حزب‌الله، گزینه جنگ همه جانبه را انتخاب کرده باشد.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل: با توجه به مجموعه حوادث پس از 7 اکتبر، این امکان وجود دارد که رژیم صهیونیستی به جای اتکا به مذاکرات دیپلماتیک برای برقراری امنیت در مرز شمالی و تلاش برای تضعیف حزب‌الله، گزینه جنگ همه جانبه را انتخاب کرده باشد.

به گزارش بولتن نیوز، حال باید منتظر ماند و دید که آیا نتانیاهو خطر حمله به لبنان را می‌پذیرد یا ترجیح می‌دهد سیاست کنترل تنش را انتخاب کند. اما نکته مهم این است که اسرائیل نمی‌تواند به لبنان نفوذ کند، زیرا هم اکنون نیز در باتلاق جنگ غزه کاملاً غوطه‌ور است و به هیچ عنوان ظرفیت ورود به جبهه جدیدی با محور مقاومت را ندارد. رونمایی قریب الوقوع حزب‌الله از سلاحهای جدید نیز هشدار جدی به دولت نتانیاهو است که هر گونه ماجراجویی در لبنان تاوان سنگینی خواهد داشت. 

گرچه مقامات اسرائیل در سالهای اخیر بارها نسبت به قدرت زرادخانه موشکی حزب‌الله اذعان کرده و به طور تقریبی میزان ذخایر تسلیحاتی آنرا تخمین زده‌اند اما تحولات پس از جنگ غزه و رونمایی از سلاحهای جدید، محاسبات صهیونیست‌ها را نسبت به تسلیحات دقیق مقاومت بهم ریخته است. حزب‌الله در صورت جنگ تمام عیار دست بازی  در استفاده از آنچه در زرادخانه هایش  نگه داری می کند،دارد.

نظر شما