شناسهٔ خبر: 67294970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اصفهان گرد و خاکی می شود/ هشدار نارنجی صادر شد

اقتصادنیوز: اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور هشدار زرد از خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و دوام این سامانه جوی تا چهارم تیر جاری در شرق و شمال استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان روز جمعه اعلام کرد: بدلیل تداوم وزش باد به نسبت شدید و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک، کاهش شعاع دید و تشدید آلودگی هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.
این اطلاعیه حاکیست: با توجه به کاهش شعاع دید بویژه در محورهای شرق و شمال استان، احتمال وارد شدن خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و سقوط اشیا از ارتفاعات وجود دارد.
در این اطلاعیه درباره احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال نیز هشدار داده شده است.

در اطلاعیه یاد شده به شهروندان آسیب‌پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال توصیه شده است که از حضور در فضای باز بپرهیزند.

هواشناسی اصفهان همچنین بر پرهیز از کویرنوردی، کوه‌نوردی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودروها در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان تاکید کرده است.

خبر مرتبط
هوای اصفهان ناسالم شد/ هوای این منطقه خطرناک است

اقتصادنیوز: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و زرین‌شهر در نخستین روز از تابستان به سبب ماندگاری ریزگردها، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان، باد و گرد و خاک بویژه مناطقی همچون آران و بیدگل تا اردستان، انارک، بُرخوار(دولت‌آباد)،کوهپایه،لنجان، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، ورزنه و شهر اصفهان را دربرمی‌گیرد.

 

نظر شما