شناسهٔ خبر: 67294894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ژاپن پا جای پای آمریکا گذاشت/ تحریم این کشورها به بهانه کمک به روسیه

اقتصادنیوز: دولت ژاپن در تلاش برای آنچه «اثربخشی تحریم‌ها علیه روسیه» خواند، تحریم ۱۱ شرکت در ۵ کشور آسیایی را تحریم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ژاپن روز جمعه اعلام کرد تصمیم گرفته است تحریم‌هایی را بر ۱۱ نهاد مستقر در پنج کشور از جمله چین و هند به دلیل کمک به روسیه برای فرار از تحریم‌های مربوط به جنگ با اوکراین اعمال کند.

این اقدام به دنبال اظهارات فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در جریان نشست سران گروه هفت در ایتالیا در اوایل ماه جاری صورت گرفت.

کیشیدا گفت: دولت او در حال بررسی یک «بسته تحریمی جدید» مانند مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت صادرات است که نهادهای مستقر در کشورهای ثالث را هدف قرار می‌دهد.

خبر مرتبط
جزئیات توافق مهم نفتی ژاپن با ایران

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم

کشورهای گروه هفت از کشورهایی انتقاد کردند که محصولاتی را به روسیه صادر می کنند که می‌تواند مورد استفاده نظامی قرار بگیرد. فهرست این کشورها همچنین امارات متحده عربی، ازبکستان و قزاقستان را شامل می‌شود.

خبر مرتبط
آخرین خبر از به دام افتادن موشک پیر ژاپنی!

اقتصادنیوز: ماهواره «آدراس-جی» که برای نزدیک شدن به زباله‌های مداری غیر قابل کنترل طراحی شده، با موفقیت از مرحله بالایی یک موشک بازنشسته ژاپنی عکس گرفته است که به نظر می‌رسد یک زباله فضایی که دهه‌هاست در مدار زمین می‌چرخد، از فاصله ۵۰ متری دیده می‌شود.

یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ژاپن به همکاری با اعضای گروه ۷ و جامعه بین المللی برای حفظ اثربخشی تحریم ها علیه روسیه ادامه خواهد داد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما