شناسهٔ خبر: 67294864 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

کریستیانو رونالدو؛ از بازی کردن کنار پدر تا جشن گرفتن گل پسر!/ نشانه‌ای از پیر شدن CR7

هنوز چند ساعت از انتشار حرف‌های اسطوره فوتبال ایتالیا نگذشته بود که اسطوره پرتغالی دوباره شریک او شد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، چند روز قبل مصاحبه‌ای از قول سنگربان افسانه‌ای ایتالیا در رسانه‌های جهان منتشر شد که توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد. در تاریخ فوتبال دنیا نام جانلوییجی بوفون یک نام غیر قابل انکار است، چه از نظر سطح فنی و چه کارنامه و افتخارات و از آن مهمتر، تداوم درخشش در سطح بالاست. بوفون تا سن بالا در کیفیت بالا برای تیم‌های بزرگ بازی می‌کرد.

اگر ایتالیا به شکل ناباورانه مقابل سوئد در رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ ناکام نمی‌شد، بوفون اولین فوتبالیستی بود که به رکورد حضور در ۶ جام جهانی می‌رسید. او تا آن لحظه ۱۷۶ بازی ملی داشت و اگر این ناکامی بزرگ مانع نمی‌شد، اولین بازیکنی می‌شد که از مرز ۲۰۰ بازی ملی عبور می‌کرد.

بوفون تا همین سال قبل به بازی در سطح بالا ادامه می‌داد. دیگر همه از شنیدن خبر خداحافظی او ناامید شده بودند تا اینکه همه را غافلگیر کرد و حالا بعد از گذشت ماه‌ها، از دلیل آن اتفاق حرف زده است. در شرایطی که خیلی از رکوردهایی که می توانست بنامش شود، به اسطوره پرتغالی رسید که بخاطر خود بوفون از رئال به یووه رفت!

بوفون گفت: «وقتی فدریکو کیزا را همبازی خودم دیدم به فکر فرو رفتم چرا که من با پدرش در پارما همبازی بودم» در تاریخ فوتبال خیلی کم پیش آمده که یک بازیکن با یک پدر و پسر در بالاترین سطح فوتبال هم بازی شود.

به طور کلی تعداد کمی از پسران فوتبالیست‌های بزرگ به سطح پدران نامدار خود می‌رسند، چه رسد به اینکه با هم بازی پدر خود در تیم ملی یا باشگاهی بزرگ همبازی شوند.

احساسی که به بوفون در ان لحظه دست داده کاملا قابل درک است اما فقط زمان کوتاهی لازم بود تا یک شریک در این احساس پیدا کند، کسی که البته هنوز بازی می‌کند و جملات مشابه بوفون بر زبان نیاورده است اما همیشه با عبارت «پیرمرد» با بوفون شوخی می کرد!

کریستیانو رونالدو اولین بازیکنی شد که از مرز ۲۰۰ بازی ملی گذشت. رکورددار گل ملی با حضور در یورو ۲۰۲۴ اولین بازیکن تاریخ شد که در ۶ یورو حضور دارد. او در یورو ۲۰۰۴ همبازی سرجیو کنسیسائو بود، سرمربی مهدی طارمی در پورتو که در یورو ۲۰۰۰ در بازی بزرگ برابر آلمان هت‌تریک کرده بود.

و زمانی که اسامی تیم پرتغال برای یورو ۲۰۲۴ این بار در خود آلمان منتشر شد، یک نام برای همه فوتبال دوستان جذاب و جالب بود. فرانسیسکو کونسیسائو فقط ۸ ماهش بود که رونالدو اولین بازیش را با پدرش برای پرتغال انجام داد! و او حالا در یورو ۲۰۲۴ مقابل رقبا در کنار کریس رونالدو بازی می کند.

داستان اسطوره‌هایی که با یک پدر و پسر در بالاترین سطح ملی و باشگاهی همبازی بوده‌اند، پس از این شرکای تازه‌ای پیدا خواهد کرد اما شاید فقط یک نفر باشد که بتواند این رکورد را از دو نسل به سه نسل برساند.

کازویوشی میورا که در ژاپن به کینگ کازو معروف است، در ۵۶ سالگی دوباره قرارداد حرفه‌ای بسته و البته که او دیگر در بالاترین سطح بازی نمی‌کند اما چه بسا با این شرایط و میل او به ادامه فوتبال خیلی زود نوه بازیکنی که کازو در ۱۷ سالگی با او همبازی بوده، حالا با پیرمرد ژاپنی همبازی شود!

همین حالا بازیکنان ۱۶ یا ۱۷ ساله در تیم‌های ملی و باشگاهی با بازیکنان ۳۹ یا ۴۰ ساله همبازی هستند. حتی در تیم ملی ایسلند پدر و پسر همبازی نیز داشتیم و با وجود این استثناها بعید نیست کازو با نسل سوم یک خانواده نیز همبازی شود!

کریستیانو رونالدو؛ از بازی کردن کنار پدر تا جشن گرفتن گل پسر!/ نشانه‌ای از پیر شدن CR7

نظر شما