شناسهٔ خبر: 67294761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسرائیل سفیر ارمنستان را برای «توبیخ» احضار کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- به دنبال آن که ارمنستان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، رژیم صهیونیستی سفیر این کشور را احضار کرد تا وی را توبیخ کند.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) بعد از ظهر امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «آرمن هاکوبیان»، سفیر ارمنستان در سرزمین های اشغالی در پی تصمیم این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، به یک جلسه توبیخ احضار شده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه خود در این باره آورده است: پس از آن که ارمنستان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، وزارت امور خارجه سفیر ارمنستان در اسرائیل را احضار کرد تا وی را به شدت توبیخ کند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه ارمنستان صبح امروز با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که این کشور واقع در قفقاز جنوبی، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد.

رادیو عمومی ارمنستان در همین رابطه از وزارت امور خارجه این کشور نقل کرد: وضعیت انسانی فاجعه بار در نوار غزه و درگیری نظامی مستمر، از جمله مسائل اساسی در دستور کار سیاسی بین المللی است که نیازمند راه حل می باشد.

این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن تاکید بر مخالفت قاطعانه ارمنستان با هدف قرار دادن زیرساخت های غیر نظامی و خشونت علیه مردم غیر نظامی، خاطر نشان ساخت که این کشور به قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر درخواست برقراری آتش بس فوری در نوار غزه پیوسته است.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان همچنین عنوان شد: بر اساس آن چه ذکر شد و در تایید بر پایبندی خود به قانون بین المللی و مبانی برابری، حاکمیت و همزیستی مسالمت آمیز ملت ها، جمهوری ارمنستان کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

در همین حال، خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان (وفا) گزارش داد که با اقدام اخیر ارمنستان، 149 کشور از مجموع 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند.

یادآور می شود که به تازگی کشورهای اسپانیا، نروژ و ایرلند نیز در پی تجاوز مرگبار و ویرانگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر 1402) و تشدید محدودیت های علیه فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن، کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما