شناسهٔ خبر: 67294581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

حرکت خلاف جهت طلای آب شده/ بازدهی هفتگی کدام دارایی کمترین بود؟ حرکت خلاف جهت طلای آب شده/ بازدهی هفتگی کدام دارایی کمترین بود؟

بازار ارز و طلا آخرین هفته خرداد‌ماه را در رکود کامل سپری کرد. در ابتدای هفته بلومبرگ از چشم‌انداز کاهشی مصرف نفت چین نوشت: بلومبرگ در گزارشی تحلیلی از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی به چشم‌انداز کاهشی تقاضای نفت چین پرداخته بود، روند افزایشی تغییر سوخت خودروها از بنزین به گازوئیل و سایر

صاحب‌خبر -

بازار ارز و طلا آخرین هفته خرداد‌ماه را در رکود کامل سپری کرد. در ابتدای هفته بلومبرگ از چشم‌انداز کاهشی مصرف نفت چین نوشت: بلومبرگ در گزارشی تحلیلی از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی به چشم‌انداز کاهشی تقاضای نفت چین پرداخته بود، روند افزایشی تغییر سوخت خودروها از بنزین به گازوئیل و سایر انرژی‌ها، بحران املاک و رشد آرام اقتصادی این کشور باعث شده میزان پالایش نفت چین در ماه آوریل به سطوح زمان کرونا برسد.

در حالیکه تعطیلات عید قربان و تعطیلی کشورهای همسایه به رکود بیشتر بازار ارز و طلا در نیمه ابتدایی هفته دامن زد در روز یکشنبه پس‌ از مدت‌ها خروج پول حقیقی از صندوق‌های طلا ثبت شد که از دوم اردیبهشت‌ بی‌سابقه بوده است.

در روز سه‌شنبه‌ بانک مرکزی اعلام کرده است که ریال دیجیتال از تیرماه در کیش اجرا می‌شود.

به نظر می‌رسد ریال دیجیتال در دسته‌بندی‌ها در گروه استیبل‌کوین‌ها جا بگیرد که ارزش آن مساوی ارزش ریال است. ولی مانند سایر رمزارزها در صرافی های بین‌المللی معامله نمی‌شود و مصرف داخلی دارد. باتوجه به قابلیت ردیابی آسان معاملات در معاملات رمز‌ارزها که به عنوان مزیت آن شناخته می‌شود به نظر می‌رسد که ریال دیجیتال نیز سوابق تجاری افرادی که از آن استفاده می‌کنند را بهتر و روشن‌تر به سیاست‌گذار اقتصادی نشان دهد.

در حال حاضر انتخابات مهم‌ترین پارامتر اثرگذار بر آینده بازارها است. صاحبان سرمایه، تحلیلگران و فعالان اقتصادی صحبت‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری را زیر نظر دارند و برای آن سناریو می‌چینند به همین خاطر انتخابات ریاست‌جمهوری مهم‌ترین پارامتر اثرگذار بر آینده بازارها خواهد بود.

IMG_20240621_104209_621

در این هفته دلار تهران بازدهی کسب نکرد. سکه یک گرمی هم در تمام روزهای هفته در یک سطح قیمتی ثابت معامله شد. اما طلای آب شده در خلاف جهت اقلام سکه حرکت کرد و حباب آن به بالای یک درصد رسید به همین خاطر بازدهی طلای آب‌شده مثبت شد، در نقطه مقابل حباب نیم سکه و ربع سکه کاهش پیدا کرد و دارندگان ربع سکه بیشترین زیان را کسب کردند.

در حال حاضر محدوده ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان حمایت معتبری است که تا کنون مانع کاهش بیشتر دلار شده است، محدوده ۶۰ هزار تومان هم محدوده مقاومتی دلار تهران است.

بررسی‌ها از حباب درهم نشان می‌دهد که حباب درهم در بیشتر روزهای هفته جاری مثبت بوده است این در حالی است که در بازه ماهانه و فصلی، حباب درهم غالبا منفی است. در حال حاضر حباب درهم و تتر مثبت است و حباب طلای آب شده هم بالای یک درصد است که به دلار تهران فشار می آورند ولی در صورتی که این موارد تعدیل شود رکود بازار ارز عمیق‌تر خواهد شد. 

 

منبع: ecoiran-65898

نظر شما