شناسهٔ خبر: 67294435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اهرم:

حضور حداکثری در انتخابات ضروری است/ لزوم دقت در گزینش اصلح

بوشهر- امام جمعه اهرم بر لزوم دقت در انتخاب گزینه اصلح در انتخابات تاکید کرد و گفت: حضور حداکثری در انتخابات ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه شهر اهرم اظهار کرد: سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است. آنچه که در دهه‌های اخیر باید در تبلیغ و ترویج معارف اسلامی توسط این سازمان انجام می‌گرفت بخاطر عدم پشتیبانی از برنامه‌های این سازمان توسط دولتهای مختلف، در آن تراز از تبلیغات اسلامی و دینی که در گام دوم انقلاب باید باشیم نرسیده ایم.

وی اضافه کرد: یکی از اموری که در انتخاب مسئولین اجرایی کشور باید مد نظر داشته باشیم همین پایبندی به اصول و مبانی دینی و انقلابی است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: در آغاز هفته قوه قضائیه قرار داریم. سالروز شهادت آیه الله شهید بهشتی توسط منافقین و شهادت ۷۲ تن از همراهان به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است. شهید آیت الله بهشتی معتقد بود تعهد بر تخصص مقدم است و کسی که می‌خواهد مسئول باشد باید متعهد بر عمل بر وفق دستورات اسلامی باشد.

وی گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه چند نکته دارند می‌فرماید در دادگستری باید تحولی ایجاد شود که این‌طور طول و عرض محاکمات به این قدر طولانی شدن، تضییع اوقات مردم است. قوه قضائیه و عدلیه نماد اسلام و نماد عدالت است.

پهلوزاده افزود: اگر به خاطر پرونده‌های فراوان، بعضی قاضی‌ها وقت نمی‌کنند به مطالعه کامل پرونده بپردازند و یا گفته می‌شود که آمار ورودی و خروجی پرونده‌ها باید تراز شود و موارد دیگر، اینها به قوه قضائیه ضربه می‌زند و حفظ جایگاه عدالتی قوه قضائیه باید در اولویت باشد تا جایگاه آمار عملکردی. مطالبه مردم در همه اداره‌ها از جمله قوه عدلیه تکریم ارباب رجوع هست که دلزدگی و اسلام زدگی ایجاد نشود.

وی افزود: استاندار و سردار رزمجو و مدیر کل دادگستری استان که بر حق مرزنشینان برای سفر دوم لنج‌داران پافشاری کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم. مسئول بالادستی که حرف مرزنشینان را نشنود، حرف مسئولین استانی را اعتنا نکند، در عمل اعتقادی به فواید حضور مرزنشین‌ها نداشته باشد و نسبت به معیشت مرزنشین دغدغه مند نباشد باید از نگاه قانون با او صحبت کرد و عواقب این همه سخت گیری را این افراد باید بپردازند نه اسلام و نظام اسلامی.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: به سبب وضعیت کم بارشی سال قبل لازم هست در مصرف آب و برق صرفه جویی داشته باشیم. و تشکر می‌کنیم از این دو مجموعه که با تلاش‌های مستمر برای پایداری شبکه آبرسانی و برق در مسیر خدمت قرار دارند. نکته‌ای که لازم است برای تأمین پایدار آب شرب شهرستان در برنامه کلان آینده مد نظر قرار بگیرد؛ یکی با ایجاد آب‌شیرین‌کن در بخش دلوار و نوار ساحلی و همچنین با تسریع در ساخت سد باهوش برای بهره مندی از آب سد خاییز و باهوش ان شاء الله علاوه بر کشاورزی، برای آب شرب شهرستان نیز تأمین خواهد کرد که می‌تواند شهرستان را از بحران‌های کم آبی نجات دهد.

امام جمعه اهرم یاد آور شد: موضوع بسیار مهم جمعه آینده موضوع انتخابات عرض می‌کنیم. در همین مناظره‌های انتخاباتی یک آقای از قرآن مطلبی بیان کردند که  اگر دشمنان به صلح تمایل داشتند، پیغمبر تو نیز تمایل نشان بده و صلح کن. عرض می‌کنیم وقتی که دشمن بالاترین مقام نظامی سپاه قدس شما را با موشک ضد زره به شهادت می‌رساند این تمایل به صلح است یا تمایل به جنگ؟ منافق تر از این نمی‌شود قرآن را تفسیر به رأی کرد.

وی بیان کرد: مردم هنوز فراموش نکرده اند همین دولتی که می‌گفت ما زبان دیپلماسی بلدیم و این روزها دوباره حرف از تعامل و مذاکره با قدرت‌های جهانی می‌زنند به هواپیمای همین وزیر در آلمان بنزین ندادند؛ حالا که فروش نفت به بیش از ۲ میلیون بشکه رسیده می‌گوئید شما زبان دیپلماسی بلد نیستید.

امام جمعه اهرم گفت: برای نوجوان و رأی اولی‌ها عرض می‌کنیم مصداق عینی تشنج نداشتن با آمریکا یعنی باز کردن تمام پیچ و مهره صنعت هسته‌ای لیبی و رفتن قذافی بالای دار، مصداق عینی تعامل با آمریکا و رابطه تشنجی نداشتن با آمریکا، حزب بعث عراق و صدام بود که سرش بالای دار رفت، مصداق دیگر یاسر عرفات بود که چند دهه به دنبال تعامل و حل مساله فلسطین با آمریکا بود که آخر کار ترور بیولوژیکی کردند.

وی ادامه داد: می‌خواهند ما باور کنیم که مصلحتمان در تسلیم شدن است. امام امت فرمودند علاج مسائل کشور پافشاری بر شعارهای انقلابی است. ان شاء الله با حضور پرشور در انتخابات همه را دعوت به حضور کنیم تا ان شاء الله این انتخابات مایه امید محرومان عالم و مایه ناامیدی مستکبران عالم باشد. و تنگستان همچون گذشته برگ زرین دیگری بر افتخارات خود بیافزاید.

نظر شما