شناسهٔ خبر: 67294157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پارلمان اسلواکی طرح جنجالی رسانه‌ای دولت را تصویب کرد

پارلمان اسلواکی با وجود اعتراضات گسترده به طرح جنجالی دولت مبنی بر انحلال یک فرستنده عمومی که آن را رسانه‌ای مغرض می دانست رای مثبت داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، در کشور اسلواکی، پارلمان انحلال پخش عمومی RTVS را تصویب کرد. پیش از رای گیری در براتیسلاوا در این باره ماه‌ها اعتراض احزاب مخالف و کارمندان RTVS علیه این طرح جنجالی برگزار شد. در نهایت همه 78 نماینده از سه حزب حاکم سوسیال دموکرات و ناسیونالیست به این قانون بحث برانگیز رأی دادند. نمایندگان اپوزیسیون پارلمان اما به نشانه اعتراض اتاق جلسه را ترک کردند و رای گیری در این باره را تحریم کردند.

"مارتینا سیمکوویکووا"، وزیر فرهنگ ملی‌گرا و "رابرت فیکو، نخست‌وزیر پوپولیست چپ‌گرای اسلواکی بارها گزارش‌های RTVS را به‌عنوان مغرضانه علیه خود مورد انتقاد قرار داده‌اند. با این حال، آنها نتوانستند مدیرکل و تیم این شبکه را که با اکثریت قبلی پارلمان برای یک دوره نمایندگی تا سال 2027 انتخاب شده بودند، به دلیل شرایط قانونی موجود برکنار کنند. با انحلال رسمی این فرستنده این مانع دیگر وجود نخواهد داشت.

به این ترتیب RTVS قرار است از اول جولای با پخش کننده جدیدی به نام STVR جایگزین شود. سپس یک رهبری جدید می تواند تعیین شود. ماه‌هاست که منتقدان دولت را متهم می‌کنند که این ایستگاه را به یک سخنگوی حامی دولت تبدیل کرده است. ده ها هزار نفر در چند ماه اول سال بارها به دنبال فراخوان مخالفان برای اعتراض بودند.

با این حال، پس از شکست اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری در آغاز ماه آوریل و سوءقصد به نخست وزیر فیکو در 15 می، این جنبش اعتراضی ضعیف شد. اخیراً، تنها چند صد نفر در روز سه شنبه در براتیسلاوا علیه دولت و برنامه‌های رسانه‌ای آن به خیابان‌ها آمدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما