شناسهٔ خبر: 67294125 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

جاری شدن سیل در خراسان شمالی/ امدادرسانی به ۱۲۷ نفر و تخلیه ۳۶ منزل از سیلاب

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: هلال احمر استان در پی بارندگی های شدید و سیلاب شب گذشته به ۱۲۷ نفر از متاثرین سیل در چهار شهر امدادرسانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، ابوالفضل محبان روز جمعه اظهار کرد: گزارشی روز گذشته مبنی بر وقوع سیل در چهار شهرستان راز و جرگلان، بجنورد، شیروان و آشخانه از مرکز کنترل و هماهنگی استان دریافت شد و بلافاصله ۱۰ تیم امداد و نجات برای امدادرسانی به مناطق سیل زده اعزام و ارزیابی اولیه توسط تیم ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات ۲۱ خانواده و بیش از ۱۲۷ نفر در چهار شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شدند.

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان شمالی ادامه داد: اکنون تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در این چهار شهرستان و سایر شهرهای استان در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت: ۳۶ باب منزل مسکونی در روستاهای اطراف شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان که دچار آبگرفتگی شده بودند توسط امدادگران هلال احمر استان تخلیه شد.

غلامرضا شفیق اظهارکرد: ساعت اولیه وقوع بارندگی شدید و به دنبال آن سیلاب نیروهای هلال احمر خراسان شمالی همراه با تجهیزات به مناطق سیل زده اعزام شدند و اقدامات لازم را برای تخلیه آب منازل سیل زده انجام دادند.

وی افزود: سیلاب روزگذشته به آبنیه و کشاورزی شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان خسارت وارد کرده است که میزان آن در حال پیگیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: احتمال وقوع بارش های شدید همچنان پیش بینی شده است که تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادگران برای حادثه های احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: همچنین بر اثر بارندگی های شدید عصر روز گذشته راه آشخانه به شهرآباد مسدود شده بود که پس از فروکش کردن سیلاب نسبت به بازگشایی آن انجام شد.

شفیق گفت: با توجه به سیلاب های شدید استان توصیه می شود هنگام اعلام هشدارهای هواشناسی کوهنوردان و عشایر از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما