شناسهٔ خبر: 67293736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پولیتیکو: واشنگتن به کی‌یف اجازه داد تا هر نیروی روسی را که از مرز عبور می‌کند، هدف قرار دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- پولیتیکو اشاره کرد که واشنگتن به کی‌یف اجازه داد تا از سلاح‌های غربی برای ضربه زدن به نیروهای روسی که به آن سوی مرز حمله می‌کنند و نه فقط نیروهای روسی که به پیشروی خود در استان خارکیف در شرق اوکراین ادامه می‌دهند، حمله کنند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «مقامات آمریکایی به این روزنامه گفتند که این تغییر که مقامات اصرار دارند تغییری در سیاست نیست، چند هفته پس از چراغ سبز آمریکا برای ضربه زدن به عقب روسیه در پاسخ به پیشروی روسیه در استان خارکیف به کی یف رخ داد».

پولیتیکو اشاره کرد که واشنگتن به کی‌یف اجازه داد تا از سلاح‌های غربی برای ضربه زدن به نیروهای روسی که به آن سوی مرز حمله می‌کنند، استفاده کند و نه فقط نیروهای روسی که به پیشروی خود در استان خارکف در شرق اوکراین ادامه می‌دهند.

مقامات آمریکایی به روزنامه گفتند که این تغییر که مقامات اصرار دارند تغییری در سیاست نیست، چند هفته پس از چراغ سبز آمریکا برای ضربه زدن به عقب روسیه در پاسخ به پیشروی روسیه در استان خارکف به کی یف رخ داد.

با این حال، مقامات اوکراینی و دیگر اروپایی‌ها بر ایالات متحده فشار آورده‌اند تا محدودیت‌های خود در خارکیف را کاهش دهد تا اوکراین بتواند به هر نقطه از خاک روسیه حمله کند.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی نیز سه‌شنبه گذشته به PBS گفت: «توافق با اوکراین در مورد استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه به هر جایی که نیروهای روسی از مرز روسیه به طرف اوکراینی عبور می‌کنند تا سعی کنند سرزمین‌های اضافی اوکراین را تصرف کنند، گسترش می‌یابد».

شایان ذکر است که اظهارات سالیوان پس از آن مطرح شد که روسیه اعلام کرد ممکن است به زودی به سمت شهر سومی در نزدیکی مرز روسیه حرکت کند و او در آن زمان گفته بود که اگر این اتفاق بیفتد، این سیاست در آنجا نیز اجرا خواهد شد.

سالیوان تأکید کرد: «این در مورد جغرافیا نیست، بلکه در مورد عقل سلیم است».

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما