شناسهٔ خبر: 67293727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الجریده: اسرائیل برای اشغال بخش هایی از جنوب لبنان برنامه ریزی می کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- روزنامه الجریده کویت نوشت:برنامه هایی که ارتش اسرائیل در خصوص لبنان تصویب کرده، شامل برنامه هایی برای عملیات زمینی گسترده به جنوب لبنان و اشغال بخش های گسترده ای از آن می شود.

به گزارش شفقنا، الجریده نوشت: اسرائیل از این طریق به دنبال آن است تا روی پایان دادن به پتانسیل های رزمی حزب الله لبنان کار کند.

همین روزنامه به نقل از آنچه یک منبع غربی خوانده آورد: ارتش اسرائیل اخیرا به مانورهای گسترده ای در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی بویژه منطقه ای نزدیک به خضیره پایان داده است که شامل تمریناتی برای اشغال روستاها و شهرها پس از ویران کردن هوایی و زمینی آنها با استفاده از سلاح های دارای قدرت تخریبی بالا که قبلا دیده نشده، می شود.

الجریده در ادامه با اشاره به اینکه تل آویو در این خصوص با برخی از فرماندهان نظامی کشورهای غربی تماس ها و دیدارهایی را برگزار کرده است، در ادامه آورد: برآوردهای داخلی اسرائیل حاکی از آن است که در صورت وقوع جنگ همه جانبه با حزب الله، این حزب قادر به وارد آوردن خسارت بزرگی به زیرساخت ها و ویران کردن تاسیسات و اماکن است اما موجودیت اسرائیل را تهدید نمی کند و تل آویو می تواند با قدرت و سرعت  و با استفاده از سلاح های غیرعادی که از آمریکا دریافت کرده، با این حزب مقابله کند.

متن خبر در الجریده

نظر شما