شناسهٔ خبر: 67293723 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هجوم شهرک‌نشینان اسرائیلی برای خرید ژنراتورهای برق خانگی از بیم حملات حزب‌الله

صاحب‌خبر -

شفقنا-پس از آن که «شائول گلدشتاین»، مدیرعامل شبکه برق رژیم صهیونیستی هشدار داد:«بعد از 72 ساعت قطعی برق (در صورت گسترش جنگ)زندگی در اسرائیل غیرممکن خواهد بود» رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند تقاضا برای ژنراتورهای برق خانگی در شمال به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

به گزارش شفقنا، «هیالی یعقوبی»، خبرنگار روزنامه «بسرائیل هیوم» گفت: جستجوها در گوگل درباره مولد برق در شمال حتی قبل از هشدارهای مدیرکل شبکه برق به طرز هیستریکی افزایش یافته بود، در این میان افزایش تقاضا در منطقه حیفا بیش از مناطق دیگر است.

یعقوبی افزود: با توجه به شاخص‌های گوگل، جستجو برای عبارت «ژنراتور خانگی» در هفته گذشته 140 درصد افزایش یافته است و در 24 ساعت گذشته جستجو این وسیله 250٪ افزایش پیدا کرده است که این اتفاق در پی صحبت‌های این مقام رسمی تشدید شده است که گفت: نصرالله به راحتی می‌تواند شبکه برق را در صورت جنگ نابود کند.

هجوم برای خرید ژنراتورهای برق

در همین حال، شبکه زنجیره‌ای «محسانی حشمل» (انبارهای تجهیزات برقی) گزارش داد در پی صحبت هایی مبنی بر عدم آمادگی اسرائیل برای قطعی طولانی مدت برق، حجم فروش ژنراتورها و مولدها نسبت به میانگین حجم فروش روزانه در یک ماه گذشته حدود 15 درصد افزایش داشته است. .

«یسرائیل هیوم» به نقل از لیرون کاتز، معاون توسعه بازرگانی محسانی حشمال، گفت: در 24 ساعت گذشته، شاهد موج بزرگ دیگری از فروش ژنراتورها و مولدها بودیم.

کاتز افزود: به محض انتشار سخنان مدیرکل شبکه برق، شاهد افزایش 5 برابری جستجوی ژنراتورها در سایت تجارت زنجیره‌ای بودیم، همچنین 24 درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته بر اساس میانگین روزانه در بازه زمانی مشابه داشتیم.

وی تصریح کرد: حدود 850 ژنراتور در فروشگاه های زنجیره‌ای و سایت تجاری‌مان طی 3 روز پس از سخنرانی نصرالله فروخته شد، اما تنها در 24 ساعت گذشته، نیمی از این مقداری به فروش رفته است و پیش‌بینی می‌شود این روند در آخر هفته به اوج خود برسد.

کاتز خاطرنشان کرد: اوج خرید ژنراتور در روز آخر در حیفا بوده که 36 درصد تقاضا را به خود اختصاص داده است و پس از آن منطقه شمال با 23 درصد، منطقه کریوت شمونه با 10 درصد قرار دارد و 4 درصد بین بقیه مناطق توزیع شده است.

به گزارش زنجیره محسانی حشمال، موجودی ژنراتور آنها در حال حاضر حدود 1000 واحد و ذخایر نیروگاهی آن 2500 واحد است.

وی همچنین با اشاره به اینکه 80 درصد از ذخایر موجود در انبارها فروخته شده است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده ژنراتورهایی از اروپا وارد اسرائیل شود.

متن این خبر در المیادین

نظر شما