شناسهٔ خبر: 67293719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کاخ سفید: از مواضع نتانیاهو ناامیدیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- کاخ سفید از انتقاد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از ایالات متحده در بحبوحه تنش بین دو متحد بر سر جنگ در غزه ابراز ناامیدی عمیق کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: نتانیاهو روز سه‌شنبه ویدئویی به زبان انگلیسی منتشر کرد که در آن می‌گوید بلینکن به او اطمینان داده است که دولت بایدن برای رفع محدودیت‌های ارسال تسلیحات به اسرائیل تلاش می‌کند، مسئله‌ای که دیپلمات ارشد آمریکایی از تایید آن خودداری کرد.

نتانیاهو در گزارشی بی‌سابقه از مکالمات دیپلماتیک خصوصی گفت که به بلینکن گفته است که «غیرقابل تصور» است که در چند ماه گذشته واشنگتن سلاح و مهمات اسرائیل را نگه داشته است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در نشستی با خبرنگاران به این اظهارات پرداخت و گفت که ایالات متحده مستقیماً نارضایتی خود را از اسرائیل ابراز کرده است. من فکر می‌کنم که ما از راه‌های مختلف ناامیدی عمیق خود را از اظهارات بیان شده در آن ویدئو و نگرانی‌هایمان در مورد صحت بیانیه‌های بیان شده را به همتایان اسرائیلی خود روشن کرده‌ایم.

او گفت: «این ایده که ما به نحوی از کمک به اسرائیل در مورد نیازهای دفاعی‌اش دست برداشتیم، مطلقاً درست نیست.»

ایالات متحده در ماه مه ارسال محموله بمب های 2000 پوندی و 500 پوندی را به دلیل نگرانی از تأثیری که می توانست در مناطق پرجمعیت داشته باشد متوقف کرد، اما اسرائیل همچنان قرار است میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی را دریافت کند.

گفتنی است اسرائیل با حمایت‌های آمریکا و متحدانش از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون 37 هزار غیرنظامی فلسطینی را کشته است.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما