شناسهٔ خبر: 67293370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

خودروساز الکتریکی «فیسکر» اعلام ورشکستگی کرد

آی‌تی‌ایران آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

استارتاپ خودروی الکتریکی فیسکر با اعلام ورشکستگی به دنبال فروش دارایی‌ها و بازسازی بدهی‌های خود است. این شرکت که به خاطر شاسی‌بلندهای Ocean خود شناخته شده است، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و در تلاش برای افزایش تولید، نقدینگی خود را مصرف کرده است.

درخواست ورشکستگی فیسکرنشان می‌دهد که دارایی‌های تخمینی این شرکت بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار و بدهی‌های آن بین ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون دلار است. این درخواست پس از آن صورت می‌گیرد که فیسکر اوایل سال جاری نتوانست سرمایه‌گذاری حیاتی ۳۵۰ میلیون دلاری از نیسان را جذب کند.

بازار رقابتی خودروهای الکتریکی شاهد مشکلات مالی مشابهی برای چندین شرکت دیگر مانند پروترا، لوردستاون و الکتریک لست مایل سولوشنز بوده است که به دلیل کاهش تقاضا، چالش‌های تأمین سرمایه و مسائل زنجیره تأمین جهانی با مشکلات مالی مواجه شده‌اند.

فیسکر که توسط طراح خودرو «هنریک فیسکر» تأسیس شده است، در سال ۲۰۲۰ از طریق ادغام با یک شرکت چک سفید (شرکتی بدون عملیات که به منظور ادغام با شرکت‌های دیگر ایجاد می‌شود) به بورس عمومی پیوست و ابتدا ارزش شرکت را ۲.۹ میلیارد دلار تعیین کرد و بیش از ۱ میلیارد دلار نقدینگی فراهم کرد.

علیرغم این تلاش‌ها، شرکت همچنان با موانع عمده‌ای در بازار و شرایط اقتصادی مواجه شده است.

بزرگترین طلبکاران فیسکر شامل ادوبی، گوگل آلفابت و SAP می‌شوند. وضعیت کنونی این شرکت نشان‌دهنده مشکلات گسترده‌تر در صنعت خودروهای الکتریکی است، زیرا استارتاپ‌ها با چشم‌انداز عملیاتی پیچیده و فشارهای اقتصادی روبرو هستند.

نظر شما