شناسهٔ خبر: 67292653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

یک هفته تا انتخابات؛

چند نکته درباره مناظره دوم/ زاکانی فضا را برای مردم شفاف کرد پزشکیان شفاف‌تر

برخی نامزدها مناظره را با میزگرد اشتباه گرفته اند و سعی می کنند هیچگونه چالشی نداشته باشند. اساس مناظره نقد نظرات یکدیگر است. این ماجرا ربطی به بی اخلاقی و توهین و تهمت ندارد. اینگونه رفتار باعث کسل کننده شدن مناظره و کاهش بینندگان آن خواهد شد. به ویژه آنکه سه مناطره دیگر باقی مانده است.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: مناظره دوم شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته برگزار شد. چند نکته می توان درباره آن مطرح کرد که خواهید خواند:

یک: برخی نامزدها مناظره را با میزگرد اشتباه گرفته اند و سعی می کنند هیچگونه چالشی نداشته باشند. اساس مناظره نقد نظرات یکدیگر است. این ماجرا ربطی به بی اخلاقی و توهین و تهمت ندارد. اینگونه رفتار باعث کسل کننده شدن مناظره و کاهش بینندگان آن خواهد شد. به ویژه آنکه سه مناطره دیگر هنوز باقی مانده است.

دو: اولین قسمت جذاب مناظره شب گذشته واکنش زاکانی به اظهارات ظریف مشاور پزشکیان بود که دوران دولت شهید رئیسی را فلاکت بار نامیده بود. اما زاکانی با مشتی از خروار ثابت کرد که فلاکت هشت سال روحانی بوده و شهید رئیسی از آیت الله رئیسی در قید حیات موثرتر خواهد بود.

سه: در مناظره دیشب با تلاش زاکانی به مردم نشان داده شد که پزشکیان قرار است دولت سوم روحانی را تشکیل بدهد و بناست کشور به عقب یعنی دهه پرخسارت نود بازگردد. زاکانی با یادآوری دقیق خاطرات تلخ دولت روحانی نشان داد که دولتمردان پرحاشیه و ناکارآمد روحانی در ستاد پزشکیان مستقر شده اند. ماجرا وقتی جالب تر شد که پزشکیان به جای هرگونه توجیه یا توضیح گفت "من هرکسی را به ستادم راه می دهم چون می خواهم رای بیاورم" و عملا کمک شایانی به زاکانی برای شفاف تر شدن فضا کرد.

چهار: زاکانی نشان داد که مشکل با شخص مسعود پزشکیان نیست؛ چراکه پزشکیان علی رغم اصلاح طلب بودن اما نظرات شخصی متفاوتی با سایر اصلاح طلبان دارد و نگارنده به این موضوع در یادداشت «اصلاح طلبان به پزشکیان مثل کروبی نگاه می‌کنند؟» پرداخت. بحث و دعوا سر حقوق مردم است که ناکارآمدترین افراد با وقیحانه ترین رفتارها در ستاد پزشکیان جمع شده اند. همان چیزی که پورمحمدی هم به پزشکیان گفت؛ "ستاد شما غلغه است و برای پست گرفتن صف کشیده اند".

پنج: طعنه سعید جلیلی به ظریف با استفاده از برد شیرین والیبال ایران از امریکا نکته قابل توجه دیگری بود. جلیلی ضمن پیروزی تیم ملی والیبال ایران با طعنه گفت که البته اگر آقایان نگویند خود آمریکا خواست ببازد! ظریف چند روز پیش با زیر سوال بردن تلاش‌های شبانه روزی و مبتکرانه برای خنثی سازی تحریم ها گفته بود که دلیل افزایش فروش نفت ایران خواست امریکاست!

شش: ترامپ هراسی پورمحمدی هم از موضوعات قابل توجه مناظره شب گذشته بود که با واکنش زاکانی مواجه شد. البته وقتی زاکانی گفت با آقای پورمحمدی کار داریم و اسم فساد کرسنت را آورد، پورمحمدی تا آخر مناظره سکوت کرد و علی رغم امکان صحبت در برنامه زنده ترجیح داد با رفتاری منفعلانه در وقت استراحت علیه زاکانی توئیت بزند!

فیلم

بیشتر بخوانید:
چرا «زاکانی» مرد برنده مناظره اول بود؟

نظر شما