شناسهٔ خبر: 67292546 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سر جیم راتکلیف گفت

رئال الگوی یونایتد: از بهترین تیم جهان یاد می‌گیریم

بزرگترین سهامدار منچستریونایتد و کسی که برنامه‌های ورزشی تیم را در اختیار دارد، تاکید کرد که باید رئال مادرید را الگو قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جیم راتکلیف، وضعیت فعلی باشگاه را در بلومبرگ تحلیل و آن را با رئال مادرید کرد. رئال آینه‌ای است که رئیس INEOS می‌خواهد در آن به خود نگاه کند. 

او زمانی که در دسامبر 2023 درصدی از سهام یونایتد را به دست آورد، شروع به طرح‌ریزی یک پروژه بزرگ در ذهن خود کرد تا شرایط غول انگلیسی را عوض کند. 

راتکلیف می‌گوید: «ما حسابداران بیشتری نسبت به فوتبالیست‌ها داریم.»

2031361

مدیر ارشد یونایتد معتقد است که راه بازگشت شیاطین سرخ را به جایگاه واقعی خود می‌داند. او اطمینان داد: «در یونایتد جا برای پیشرفت وجود دارد. ما در همه جنبه‌ها پیشرفت خواهیم کرد زیرا می‌خواهیم در اوج باشیم. می‌خواهیم هر سال برای مقام اول رقابت کنیم و در لیگ قهرمانان اروپا باشیم، این جایی است که باید همیشه در آن باشیم. همه دنیا منچستر را به خاطر یونایتد می‌شناسند. یونایتد مثل کوکاکولاست، نمی‌دانم چرا ولی اینچنین است.»

او همچنین در میان حرف‌هایش، رئال مادرید را مثال زد: «ما باید امروز در جایی باشیم که رئال مادرید است، اما در حال حاضر آنجا نیستیم. این زمان می‌برد. این مثل یک کلید چراغ نیست. شما نمی‌توانید کلید را بزنید و بگویید تمام. رئال بهترین باشگاه جهان است و باید الگویی برای ما باشد.»

2030273

از نظر راتکلیف، رئال مادرید در سال‌های اخیر کار خارق العاده‌ای انجام داده است. او دوره‌ای را که یونایتد از زمان جدایی الکس فرگوسن و دیوید گیل تجربه کرده را تحلیل کرد و گفت که علی‌رغم داشتن هزینه خالص نزدیک به "1.1 میلیارد پوند"، نتیجه در سطح ورزشی مثبت نبوده است.

راتکلیف گفت: «رئال مادرید احتمالاً با همین پول و حتی کمتر، بهترین ورزشگاه فوتبال جهان را ساخته است. با 900 میلیونی که یونایتد برای خرید بازیکنان اغلب ناکارآمد سرمایه‌گذاری کرده، آنها موفق به ساخت برنابئو جدید شده‌اند. آنها امروز 6 یا 7 بازیکن با ارزش بیش از 100 میلیون پوند در اختیار دارند و در عوض ما هیچ بازیکنی با این ارزش نداریم.»

نظر شما