شناسهٔ خبر: 67292464 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نارضایتی اسکالونی از میزبانی آمریکایی‌ها از کوپه‌آمه‌ریکا

سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین با وجود پیروزی شاگردانش در بازی افتتاحیه جام ملت‌ها‌ آمریکای جنوبی نارضایتی‌هایی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی آرژانتین گام اول برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای سال 2024 را با برتری 2 بر صفر مقابل کانادا محکم برداشت. این دوره از رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود و نبرد بامداد امروز (جمعه) آلبی‌سلسته در ورزشگاه مرسدس بنز شهر آتلانتا انجام شد؛ ورزشگاهی که دارای چمن مصنوعی است و تنها برای میزبانی از جام ملت‌های آمریکا، زمین آن با چمن طبیعی موقت پوشانده شده است. همین موضوع سبب شده که لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتینی‌ها این ورزشگاه را مناسب برگزاری مسابقات فوتبال در سطح کوپا آمه‌ریکا نداند.

تیم ملی آرژانتین در این بازی برای ارائه بازی روان همیشگی‌اش مشکل داشت و گاهاً از سوی کانادایی‌ها به دردرسر افتاد، درست مانند اتفاقی که در بازی اولش در جام جهانی 2022 برابر عربستان تجربه کرد و در نهایت تن به شکست داد.

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین که تیمش در کوپا با تیم‌های پرو و شیلی نیز همگروه است، پس از بازی گفت: شروع بازی مثل بازی‌مان برابر عربستان سعودی بود با این تفاوت که این بار ما مجبور بودیم روی یک چمن بی‌کیفیت‌تر بازی کنیم. با این حال، خوشبختانه توانستیم بازی را ببریم چون در غیراینصورت اگر این مسئله را مطرح می‌کردم، یک بهانه مسخره به نظر می‌آمد.

 

اسکالونی افزود: ما از 7 ماه قبل می‌دانستیم که قرار است در این ورزشگاه بازی کنیم اما مسئولان برگزار کننده تورنمنت تنها دو روز قبل از بازی، چمن را عوض کردند. چنین چمنی برازنده تورنمنتی مثل کوپا نیست. دنبال بهانه نیستم. ورزشگاه فوق‌العاده زیباست و با چمن مصنوعی باید تماشایی باشد اما چمنی که امروز روی زمین قرار گرفته بود، مناسب بازی بازیکنانی در این سطح نیست.

سرمربی تیم ملی آرژانتین با تأکید بر اینکه تیمش به دلیل شرایط مناسب چمن ورزشگاه نتوانسته بازی همیشگی‌اش را ارائه کند، ادامه داد: بازیکنان ما به خاطر کیفیت ضعیف چمن ورزشگاه نمی‌توانستند راحت بازی کنند و پاس‌هایی که می‌خواستند را به یکدیگر بدهند. با این چمن بازی باکیفیت‌تری نمی‌توانستیم ارائه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما