شناسهٔ خبر: 67291552 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

اسلواکی - اوکراین؛ سرنوشت متفاوت/ ورق برمی‌گردد؟

تیم ملی اوکراین در دومین دیدارش از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ به مصاف اسلواکی خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

جمعه از ساعت ۱۶:۳۰ در دیداری از گروه E یورو ۲۰۲۴، اسلواکی و اوکراین در مرکور اشپیل آرنای شهر دوسلدورف به مصاف هم خواهند رفت.

اسلواکی؛ سورپرایز یورو

اگرچه اسلواکی در بازی نخست دقایق زیادی تحت فشار بود، اما با گلی که دقایق ابتدایی هوشمندانه زدند بعید نبود بلژیک تیم تهاجمی باشد. شاید وضعیت بازی دوم مقابل اوکراین متفاوت باشد و اسلواکی هم تبدیل به سورپرایز یورو شود. البته که فالکون‌ها قبل از این طعم صعود از مرحله گروهی را چشیده‌اند و در پی تکرار اتفاق شیرین سال ۲۰۱۶ خواهند بود.

اوکراین؛ فرصت جبران

اوکراین دومین تیم با مالکیت توپ در دور نخست مرحله گروهی بود، اما چه سود که حتی یک گل هم نزدند. اوکراینی‌ها شرایط خوبی در خط دفاعی نداشتند و انتظار می‌رفت آندری لونین که در رئال‌مادرید نمایش‌های خوبی داشت نقطه قوت‌شان باشد که برعکس شد. حالا مقابل اسلواکی باید پیروز شوند، چرا که رقیب آخرشان بلژیک مثل آن‌ها زخم‌خورده است.

آخرین جدال
۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ در لیگ ملت‌های اروپا، اسلواکی با نتیجه ۴-۱ از سد اوکراین گذشت.

آمار بازی
۸) در ۸ مصاف بین اسلواکی و اوکراین، اسلواک‌ها ۲ برد داشته‌اند و اوکراینی‌ها هم ۳ برد کسب کرده‌اند. ۳ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱) اسلواکی بعد از جدایی از چک ۲ مرتبه در یورو حاضر بوده که یک مرتبه از مرحله گروهی فراتر رفته است. چکسلواکی سابقه قهرمانی در یورو و دو مرتبه سومی را داشته.
۴) اوکراین برای چهارمین دوره متوالی به یورو می‌رسد. این تیم نخستین مرتبه سال ۲۰۱۲ میزبان بود و در مسابقات شرکت کرد. دوره قبل هم برای مرتبه اول از مرحله گروهی صعود کردند.
۷) اوکراین در حالی بازی نخست را به رومانی بدجور باخت که در ۷ بازی قبل از آن مغلوب نشده بود.

مصدومان و محرومان
به غیر از یورای کوتسکا که البته مصدومیتی جزئی دارد، بقیه بازیکنان اسلواکی در دسترس هستند. اوکراین هم همه مهره‌هایش را در اختیار خواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
اسلواکی:
دوبراوکا، پکاریک، واورو، اشکرینیار، هانتسکو، لوبوتکا، کوتسکا، دودا، هاراسلین، شرانز و بوژنیک
اوکراین: لونین، کونوپلیا، زابارنی، ماتوینکو، میکولنکو، استپاننکو، زینچنکو، سیهانکوف، سوداکوف، مودریک و دووبیک
 

نظر شما