شناسهٔ خبر: 67290233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

طرح ملي نشاط موجب جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد مي‌شود

صاحب‌خبر -
طرح ملي نشاط موجب جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد مي‌شود
خبرگزاری آریا - آیین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با عنوان «مسجد، کانون نشاط» امروز پنجشنبه (31 خرداد) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مجتبی عبداللهی استاندار کرج و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در حاشیه برگزاری این آیین در جمع خبرنگاران گفت: مساجده پایگاه اصلی نشر معارف و هویت‌بخش حرکت های اصیل مردم بود.
وی افزود: انقلاب اسلامی برآمده از مساجد است و اگر نهضت ما تدوام دارد و تا ظهور امام زمان (عج) انشاالله ادامه خواهد داشت و باید بر مبنای فعالیت های مسجد محور در حوزه فرهنگ عمل کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شاید در دهه های گذشته در این زمینه غفلت هایی صورت گرفته باشد. در دولت مردمی شهید رییسی، مبنا در حوزه فرهنگ بازگشت به این نهاد اصیل مردم محور و انسان ساز بود.
اسماعیلی ادامه داد: در این مدت برنامه های متعددی اجرا شده است. در همه کانون های فرهنگی هنری کشور طرح ملی نشاط را برگزار می‌کنیم و انشاالله موجب جذب کودکان، نوجوانان و جوانانمان خواهد شد و آموزش های لازم هم داده خواهد شد.
وزیر فرهنگ گفت: تجربه ثابت کرده وقتی فرزندانمان با مساجد انس بگیرند از مسائل مختلف مصون می‌مانند و بیشتر مسیر رشد و تعالی را طی می کنند.
اسماعیلی در پایان گفت: همانطور که خداوند متعال فرمود نماز باعث دوری از فحشا و منکر می‌شود (با توجه به اینکه محل اقامه نماز مساجد هستند) حضور در مساجد نیز از آسیب‌های اجتماعی و فردی جلوگیری می‌کند.

نظر شما