شناسهٔ خبر: 67289850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز انقلاب اسلامی ایران در نخجوان

مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران عصر روز جمعه با حضور مسئولین بلندپایه محلی در جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش آران نیوز، در این مراسم که توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برنامه ریزی و اجرا شده بود، واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان، معاونان مجلس، وزرای دولت، روسای دانشگاه ها، چهره های هنری – فرهنگی، رسانه ای و ورزشی نخجوان و دیپلمات های کشور ترکیه حضور داشتند. 
منصور آیرم سرکنسول کشورمان در نخجوان طی سخنانی در این مراسم، انقلاب اسلامی ایران را سرآغاز تحولی در منطقه و جهان اسلام دانست که علی رغم بدخواهی معدوی از کشورها، تاثیرات مثبت آن همچنان ملموس است و به راه خود برای کمک به ملل مستقل ادامه می دهد. 
وی رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای و مدیریت دکتر روحانی رییس جمهوری ایران را عامل محرک پیشرفت و توسعه روز افزون ایران دانست. 
آیرم همچنین اهمیت و جایگاه جمهوری آذربایجان و به ویژه جمهوری خودمختار نخجوان را در روابط با ایران مورد اشاره قرار داد و هفت دیدار روسای جمهوری دو کشور، دهها ملاقات میان مقامات بلند پایه و امضای چندین سند همکاری های فیمابین در سال های اخیر را نشانه ای از تعهد دو طرف به ادامه همکاری ها دانست.
واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در این مراسم با تبریک سالروز پیروزی انقلاب ایران، رشد و توسعه روابط در بخش های مختلف اقتصادی، گمرکی، کشاورزی، پزشکی، فرهنگی و گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان را قابل توجه دانست. 
وی در ادامه میزان همکاری میان نخجوان و استان های همجوار در شمال غرب ایران را مثبت و امیدوار کننده ارزیابی کرد.
با برنامه ریزی وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، نمایشگاهی از عکس های دوران انقلاب اسلامی و نمایشگاه آثار تولیدی و صنایع دستی ایران و معرفی ظرفیت های استان های هم مرز و مناطق آزاد ارس و ماکو در حاشیه این مراسم به نمایش در آمد. 
همچنین لوح فشرده فیلم های معرفی اطلاعات فرهنگی، تاریخی و اقتصادی کشورمان، لوح فشرده سه بعدی تصاویر پیروزی انقلاب اسلامی و لوح فشرده تبیین دستاوردهای علمی و فن آوری نوین ایران اسلامی در اختیار میهمانان قرار گرفت.
در این مراسم همچنین آهنگ هایی به دو زبان فارسی و آذری توسط هنرمند عرصه موسیقی کشورمان علی داودی در قالب سبک وکال با قطعات ایران اجرا شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما