شناسهٔ خبر: 67289396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راه‌آهن سنندج به مرز باشماق متصل شود

استاندار کردستان گفت: اتصال راه‌آهن سنندج به مرز باشماق مریوان مطالبه مردم از دولت آینده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آن کسی که کار را در این شرایط سخت جامعه  دست کم نمی‌گیرد، وقت کم نمی‌گذارد و حضورشان در جلسات کمرنگ نمی‌شود او کسی است که می‌توانیم به او لقب شخص متعد را بدهیم. 

وی افزود: این عزتی که خداوند به شهید رئیسی و امیر عبداللهیان عطا کردند این‌ها برای ما درسی بزرگ است. به مدیران تاکید می‌کنم که کار مردم را جدی بگیرند تا مردم بدانند مدیرانشان کسانی هستند که برای آنها کار می‌کند.

استاندار کردستان با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: رصد من روی ادارات در این ایام خیلی بیشتر از گذشته است چرا که این ایام انتخابات برای ما بسیار مهم است و باید در کارها دقت بیشتری شود.

وی اذعان کرد: ما در استان کردستان تعدادی پروژه داریم که در اولویت تمامی پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.  شهید آیت‌الله رئیسی کارهای بزرگی برای استان کردستان انجام دادند؛ اگر شهید جمهور نبودند شاید راه آهن سنندج، فرودگاه سقز و سدهای آبی  تا 8 سال دیگر به پایان نمی‌رسیدند اما به لطف سید محرومان این پروژه‌ها به اتمام رسید.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی یک یادگاری برای ما جا گذاشتند که باید در دولت بعد تصویب بشود و آن یادگاری اجرای راه‌آهن همدان-سنندج تا مریوان است.

وی اذعان داشت: مرز باشماق سنندج است که باید در دولت جدید به اتمام برسد و کار نیمه تمام شهید جمهور را به پایان برسانیم. 

استاندار کردستان خاطر نشان کرد:  ما در اعتبارات و دارایی‌ در سال 1400 و حتی در دولت گذشته رتبه 24 کشور را داشتیم و امسال سومین سالی است که ما رتبه 3 را داریم، این ارتقا رتبه یعنی توجه دولت به کردستان.

وی اذعان داشت: شهید رئیسی علاقه زیادی به مردم کردستان داشتند و توجه شهید جمهور موجب شد که استان کردستان از هر لحاظی ارتقا پیدا کند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: ما کارکنان باید این اولویت و رویکر را مثل شهید رئیسی در کمیته برنامریزی داشته باشیم.

زارعی کوشا افزود: قانون نهضت ملی مسکن باید اصلاح شود با این قانون ما نمی‌توانیم بهترین توسعه را داشته باشیم. این قانون مختوم می‌گوید اراضی درجه یک و 2 کشاورزی نباید الحاق و واگذار شوند، با این شرایط ما در کامیاران، بانه، مریوان و در دهگلان نمی‌توانیم توسعه‌ای را داشته باشیم؛چون هر آنچه که ما داریم محصولی بین اراضی درجه یک و 1 است و این قانون باید در مجلس با کمک نمایندگان مجلس استان کردستان اصلاح شود چاکه 20 درصد اشتغال‌زایی ما مربوط به حوزه کشاورزی است و نمی‌توانیم کشاورزی را تعطیل کنیم.

انتهای پیا/486/

نظر شما