شناسهٔ خبر: 67289158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بررسی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H | حس شیرین نوستالژی بررسی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H | حس شیرین نوستالژی

به نظرم زمانی‌که ما رفته رفته به مدیومی مثل گیم، سینما، تئاتر، موسیقی یا هر مدیوم دیگری علاقه پیدا ‌می‌کنیم، طبیعی است که در ابتدای راه جذب آثار معروف روز و عامه‌پسندتر شویم. ولی خب پیشنهاد دوستانه من این است که بعد از تجربه این آثار یا درکنار آن‌ها، هر از گاهی سراغ آثار قدیمی هم برویم و ببینیم که

صاحب‌خبر -

به نظرم زمانی‌که ما رفته رفته به مدیومی مثل گیم، سینما، تئاتر، موسیقی یا هر مدیوم دیگری علاقه پیدا ‌می‌کنیم، طبیعی است که در ابتدای راه جذب آثار معروف روز و عامه‌پسندتر شویم. ولی خب پیشنهاد دوستانه من این است که بعد از تجربه این آثار یا درکنار آن‌ها، هر از گاهی سراغ آثار قدیمی هم برویم و ببینیم که این مدیوم‌ها، چه سیر تحولی را طی کرده‌اند. به‌ عنوان مثال اگر شما یک سبک موسیقی یا یک ساختار روایی سینمایی را انتخاب کنید و به آن علاقه داشته باشید، احتمالا به بررسی ریشه‌های آن هم علاقه‌مند خواهید شد و خب در رابطه با ویدیو گیم هم همین موضوع صدق می‌کند.

منظورم این است که اگر می‌خواهیم ویدیو گیم خوب بازی کنیم حتما نیازی نیست که خفن‌ترین سیستم‌ها یا جدیدترین کنسول‌ها را بخریم. شما با یک دستگاه معمولی مثل همین کنسول RG35XX H شرکت انبرنیک، می‌توانید مهم‌ترین بازی‌های تاریخ از دهه ۸۰، ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی را بازی کنید. از بازی‌های تاریخ‌سازی مثل متروید یا ماریو که روی نینتندو بود تا بازی‌های نوستالژی پلی استیشن وان مثل پپسی من و تیکن و کرش بندیکوت. یک سری بازی خیلی قدیمی هم روی کنسول در دسترس است که پیدا کردن آن‌ها به این سادگی نیست.

اما کنسول دستی RG35XX H شرکت انبرنیک، این گنجینه را در یک قالب کوچک خیلی خوشگل و ساده جمع کرده است. در این ویدیو به شما خواهم گفت که چرا این سخت‌افزار گیمینگ، جذاب است. البته این دستگاه نکته منفی نیز دارد. شما قادر خواهید بود تا آن را در بازار ایران پیدا کنید. کنسول بازی دستی انبرنیک مدل RG35XXH را فروشگاه تک سیرو برای بررسی در اختیار زومجی قرار داده است. شما برای اطلاع از آخرین قیمت سخت‌افزارهای گیمینگ می‌توانید به وبسایت این فروشگاه سر بزنید.

این نکته را نیز از یاد نبریم که نمونه‌های مشابه این کنسول در بازار کم نیست. برند‌های مختلفی مثل گرین لاین نیز نمونه‌های مشابهی را تولید کرده‌اند. با‌این حال کنسول دستی انبرنیک به‌عنوان نمونه‌ای اورجینال شناخته می‌شود. در ادامه از شما عزیزان دعوت ویدیو بررسی کنسول بازی دستی انبرنیک مدل RG35XXH را مشاهده کنید.

لطفا برای حمایت از زومجی در یوتیوب تماشا کنید

طراحی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H

ترکیب ابعاد و وزن این کنسول، احساس خوب و راحتی از در دست گرفتن آن به کاربران می‌دهد

ابعاد این کنسول تقریبا هم‌ اندازه‌ یا تو برخی مواقع کوچیک‌تر از اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی است. یعنی شما خیلی راحت می‌توانید آن را در جیب شلوار خود گذاشته و هرموقع علاقه داشتید از آن استفاده کنید. ساده بگویم، ترکیب ابعاد و وزن این کنسول، احساس خوب و راحتی از در دست گرفتن آن به کاربران می‌دهد. توسعه‌دهندگان دو عدد شیپ (شکل) مستطیلی پلاستیکی در بدنه پشتی این کنسول دستی قرار داده‌اند. این امر باعث می‌شود که دستگاه موردنظر راحت روی دست نشسته و لیز نخورد. از طرفی دیگر نیز موقعی که این کنسول را روی یک جسم مسطح قرار بدهید، چسبندگی اشکال مستطیلی باعث می‌شود تا شاهد تکان‌خوردن آن نباشیم.

خلاصه بگویم طراحی این کنسول به‌شکلی است که شما را خسته نمی‌کند. از طرفی دیگر، دسترسی راحتی به دکمه‌های آن دارید. در ادامه باید گفت اضافه‌شدن پسوند H به اسم مدل این دستگاه و افقی‌شدن فرم فکتور ساختار آن، اتفاق مثبتی است. همان‌طور که شما همراهان گرامی زومجی احتمالا از آن مطلع هستید، اکثر کنسول‌های چینی حاضر در بازار شکلی عمودی دارند. افقی‌شدن طراحی کنسول انبرنیک برای بازی‌های قدیمی پلی استیشن به درد می‌خورد. چون نسبت ابعادی آن‌ها مستطیلی است. روی بدنه بالایی کنسول دستی انبرنیک دو عدد درگاه USB-C، یک عدد درگاه اتصال مینی HDMI، جک ۳/۵ میلی‌متری و دکمه فانکشن (Function) را مشاهده می‌کنیم. این دکمه در شبیه‌ساز‌های مختلف کاربرد متفاوتی پیدا می‌کند. همچنین تنظیمات مختلفی را هم در اختیار ما قرار می‌دهد.

بدنه پشتی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H از نمای پرسپکتیو
کنسول دستی انبرنیک RG35XX H از نمای پرپسکتیو و بازی تکن ۳
بدنه بالایی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H
درگاه میکرو اس دی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H
شما می‌توانید این دستگاه کوچک را به تلویزیون وصل کنید. همچنین قادر هستید به آن کنترلر وصل کنید

دو عدد درگاه USB-C و مینی HDMI قرار‌گرفته روی این بدنه بالایی این کنسول خیلی به‌درد بخور هستند. شما می‌توانید این دستگاه کوچک را به تلویزیون وصل کنید. همچنین قادر هستید به آن کنترلر وصل کنید. ما در زمان بررسی با اتصال دسته ایکس باکس سری اس چند دقیقه‌ای را مشغول تجربه بازی خاطره‌انگیز Tekken 3 شدیم. جالب است بدانید سازندگان خیلی از کنسول‌های دستی رده بالا امروزی زورشان می‌آید تا یک درگاه تایپ سی دیگر را روی خود قرار بدهند. روی بدنه پایینی دو درگاه میکرو اس‌دی را مشاهده می‌کنیم. کنسول دستی RG35XX H تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند. عددی جالب‌توجه که به نظرم برای بازی‌های قدیمی آنقدر لازم نیست. صادقانه بگویم یک عدد حافظه میکرو اس‌دی ۱۲۸ گیگابایتی کافی است. چون بازی‌های قدیمی حجم خیلی کمی دارند. از طرفی نیز، آنقدر گزینه بازی‌کردن روی این کنسول است که شاید تا آخر عمر هم نرسیم که همه آن‌ها را تجربه کنیم. این کنسول دستی فهرست بسیار بلند‌بالایی از بازی‌های قدیمی را در خود جای داده است.

بازی تکن ۳ روی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H

در ادامه باید گفت، روی بدنه پایینی درکنار درگاه‌های نام‌برده شده شاهد قرار گیری بلندگوهای این دستگاه هستیم. باید گفت که اسپیکر‌های کنسول انبرنیک از کیفیت قابل‌قبولی بهره‌مند هستند. روی سطح سمت راست و چپ نیز، شاهد قرارگیری دکمه پاور، ری ‌استارت و تغییر صدا هستیم. کمی به دکمه‌های این کنسول دستی بپردازیم. به‌ نظر من این مورد یکی از نکته‌های خوب، مثبت و فکر‌شده‌‌ی دستگاه موردنظر است. بیرون زدگی‌ دکمه‌های آن خیلی به جا و به اندازه هستند. آن‌ها باعث می‌شوند تا حس رترو گیم در کاربر زنده شود. فشاردادن دکمه‌های این کنسول و تجربه آثار مختلف گیمینگ با آن حس خوشایند و جالبی دارد.

کنسول دستی انبرنیک RG35XX H در دست
کنسول دستی انبرنیک RG35XX H در دست

سازندگان در طراحی دکمه‌های سمت راستی‌ این کنسول از الگوی نینتندو استفاده کرده‌اند. وقوع این امر منطقی است، چون بیشتر بازی‌هایی که قرار است روی این دستگاه تجربه کنیم متعلق به شرکت Nintendo هستند. با‌این حال راجع به دکمه‌های R2 ،L1 ،L2 و R1 نکته‌ای وجود دارد. طراحی دکمه‌های موردنظر می‌توانست به‌جای افقی، به‌مانند کنترلرهای امروزی ساختاری عمودی داشته باشد. زیرا ممکن است افرادی که مثل من انگشت‌های ضخیمی دارند، همزمان دو عدد دکمه را فشار بدهند. با‌این حال باید گفت مشکلی پیش نمی‌آيد. چون اکثر بازی‌های قابل‌تجربه با این کنسول، فقط از یکی از دکمه‌های اشاره‌شده استفاده می‌کنند.

سخت‌افزار کنسول دستی انبرنیک RG35XX H

کنسول دستی RG35XX H یک صفحه‌نمایش ۳/۵ اینچی LCD با پنل IPS را در ساختار خود جای داده است. قرارگیری پنل IPS در طراحی این کنسول یک نعمت است. همچنین باید گفت طراحان از روزولوشون ۶۴۰ در ۴۸۰ در صفحه‌نمایش این کنسول استفاده کرده‌اند. به‌طور خلاصه می‌توان بیان کرد که مشخصات صفحه‌نمایش برای کنسول دستی که بیشتر تمرکز آن روی اجرای بازی‌های قدیمی است، کافی تلقی می‌شود. توسعه‌دهندگان در ساختار این کنسول یک حافظه RAM یک گیگابایتی DDR4 قرار داده‌اند. همچنین باید گفت شاهد حضور یک پردازنده گرافیکی Dual- core G31 MP2 هستیم.

مقایسه اندازه کنسول دستی انبرنیک RG35XX H با گوشی آیفون

پردازنده وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و توان مناسبی برای انجام بازی‌ها دارد

پردازنده کنسول دستی انبرنیک H700 quad-core است که از هسته‌های ARM Cortex A53 استفاده می‌کند. مشخصاتی که هر کسی رو کاغذ ببیند، شاید آن را ضعیف بداند. با‌این حال باید گفت باتوجه‌به هدف سازندگان از ساخت این دستگاه، مشخصات ذکر‌شده کافی است. پردازنده وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد. البته از یاد نبریم در یک سری از بازی‌های سنگین مثل نسخه PSP گاد آو وار شاهد افت فریم هستیم. پردازنده این دستگاه در کل عملکرد خیلی خوبی دارد. همچنین با کنسولی کم مصرف طرف هستیم. همین امر باعث می‌شود تا این سخت‌افزار گیمینگ در یک بازه‌ی طولانی، داغ نکند. یکی از مهم‌ترین نکات مربوط‌به زمان شاژردهی است. کاربران قادر هستند با RG35XX H حدود ۶ الی ۷ ساعت به‌طور مداوم به تجربه بازی بپردازند. محتویات جعبه این کنسول نیز شامل دفترچه راهنما، محافظ صفحه‌نمایش (گلس) و یک عدد سیم USB-C می‌شود.

کنسول دستی انبرنیک RG35XX H در دست

نرم‌افزار کنسول دستی انبرنیک RG35XX H

سیستم‌عامل کنسول Anbernic بر پایه‌ لینوکس طراحی شده است. دستگاه موردنظر تقریبا از ۳۰ الی ۴۰ عدد شبیه‌ساز پشتیبانی می‌کند. آنقدر فهرست این کنسول‌ها زیاد هستند که من خودم به‌شخصه تنها ۶ عدد از آن‌ها را از نزدیک دیده‌ام. غیر از PSP و PS1، شما شاهد قرارگیری شبیه‌سازهای گیم بوی، فمیکام، نینتندو دی اس، نینتندو 64، آتاری، سگا و بسیاری از موارد دیگر خواهید بود. نکته‌ای بسیار مهم که یکی از بهترین نکات این دستگاه است. باید گفت به‌عنوان مثال دریم کست شرکن سگا در بازار ایران به‌سختی پیدا می‌شود. بازی‌های مهمی مثل Resident Evil – Code: Veronica روی این کنسول حضور داشته‌اند. همچنین می‌توانیم به PC Engine اشاره کنیم که بازی مهمی مثل Castlevania: Rondo of Blood روی آن عرضه شده است.

کنسول دستی انبرنیک RG35XX H با دسته ایکس باکس
کنسول دستی انبرنیک RنG35XX H از نمای پرسپکتیو و بازی مورتال کامبت
کنسول دستی انبرنیک RG35XX H روی میز
کنسول دستی انبرنیک RG35XX H روی میز

منظور من را اشتباه متوجه نشوید. گزینه ریختن شبیه‌ساز روی موبایل و کامپیوتر‌های شخصی را از یاد نبرده‌ام. با‌این حال ما در حال بررسی یک پکیج فیزیکی هستیم که تمام این موارد را در خود جای داده است. ممکن است خیلی از افراد فرصت فرایند مرتبط با نصب شبیه‌ساز را نداشته باشند. دسترسی به بازی‌های کنسول دستی انبرنیک راحت است. فقط کافی است آن را به PC خود وصل کرده و با پیدا کردن پوشه موردنظر، فایل نصب بازی‌های مورد دلخواه خود را روی این دستگاه بریزید. من در زمان بررسی روی آن نسخه‌های کلاسیک رزیدنت ایول ۲ و رزیدنت ایول ۳، بازی درایور نصب کردم. کیفیت اجرا خوب بود. همچنین توسعه‌دهندگان گزینه Search را نیز فراموش نکرده‌اند. شما به ساد‌گی می‌توانید ازطریق منوی این کنسول بازی‌های را با جست‌وجو کردن پیدا کنید. در ادامه از شما عزیزان دعوت می‌کنم تا تصاویر بیشتری را از این کنسول مشاهده کنید.

  • دکمه تغییر صدا کنسول دستی انبرنیک RG35XX H
  • درگاه تایپ سی و جک ۳/۵ میلی متری کنسول دستی انبرنیک RG35XX H
  • دکمه‌ها و آنالوگ سمت راست کنسول دستی انبرنیک RG35XX H
  • دکمه‌ها و آنالوگ سمت راست کنسول دستی انبرنیک RG35XX H
  • بدنه بالا کنسول دستی انبرنیک RG35XX H از نمای پرسپکتیو
  • کنسول دستی انبرنیک RG35XX H در حالت عمودی
  • کنسول دستی انبرنیک RG35XX H در دست
  • بدنه پشتی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H در حالت عمودی
  • دکمه‌ها و آنالوگ سمت چپ کنسول دستی انبرنیک RG35XX H
  • بدنه پشتی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H از نمای پرسپکتیو
  • مقایسه اندازه کنسول دستی انبرنیک RG35XX H با گوشی آیفون
  • بازی تکن ۳ روی کنسول دستی انبرنیک RG35XX H

نتیجه‌گیری

به مهم‌ترین بخش می‌رسیم. من صادقانه از شما درخواست می‌کنم کمی دیدگاه منفی خود نسبت به این کنسول کم‌تر کنید. به‌طو قطع با محصول جذابی طرف هستیم. شارژدهی زیاد، طراحی جذاب و فهرست زیادی از بازی‌های قدیمی خیلی باکیفیت از نکات مثبت آن هستند. می‌توان به این صورت فکر کرد که با توجه رونق دوباره بازار کنسول‌های دستی، شاید روزی برسد که یک شرکت به‌مانند Anbernic دستگاهی را طراحی کند که بتواند بازی‌های پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان را بدون هیچ دردسری اجرا کند.

نظر شما عزیزان چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: zoomg-369146

نظر شما