شناسهٔ خبر: 67289150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

علی‌اکبر صالحی به سعید جلیلی: مگر شما خودتان را در محضر خدا نمی‌بینید؟ /انتظار نداریم از کسی که مدعی تقواست چنین حرف‌هایی زده شود

ییس پیشین سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اظهارات سعید جلیلی در خصوص برجام و صنعت هسته ای ایران گفت: اگر ظرفیت تکنولوژی ما چنین بود که ایشان ادعا و تکرار می‌کند، ما میتوانستیم ظرف یکی ‌دوسال، آن را سه برابر گذشته کنیم؟

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازخبرآنلاین، علی اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اظهارات سعید جلیلی در خصوص برجام و صنعت هسته ای ایران گفت: انتظار نداریم از کسی که مدعی تقواست چنین حرفهایی زده شود. مگر شما خودتان را در محضر خدا نمی‌بینید؟ ایا این همه دستاوردها را نمی‌بینند، اگر ظرفیت تکنولوژی ما چنین بود که ایشان ادعا و تکرار می‌کند، ما می‌توانستیم ظرف یکی ‌دوسال، آن را سه برابر گذشته کنیم؟

صالحی در گفتگو با انتخاب، تاکید کرد: در توافقنامه‌ برجام در بخش فنی آن برای رفع نگرانی طرف مقابل در خصوص عدم انحراف به سمت تولید سلاح هسته ای قرار شد تا پانزده سال سطح غنی سازی در حد ۳.۶۷ درصد باشد و اینکه تحقیق در حوزه تولید فلز اورانیوم و نیز ساخت سوخت پایه فلزی اورانیوم انجام نپذیرد. زیرا این دو عنصر یعنی ظرفیت غنی سازی تا ۹۰درصد و تولید فلز اورانیوم ،تقریبا بالای ۷۰درصد اساس ساخت سلاح هسته ای را تشکیل می دهد. قبل از برجام ظرفیت غنی سازی کشور حدود ۱۱۰۰۰سو فعال و حدود ۱۲۰۰۰سو غیر فعال بود.

نظر شما