شناسهٔ خبر: 67288804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پاکستان از دستیابی تی‌تی‌پی به سلاح‌های آمریکایی نگران شد

اقتصادنیوز: نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل از دستیابی تی‌تی‌پی به سلاح‌های آمریکایی جامانده در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل در اسلام‌آباد در کنفرانسی اظهار داشت اسلام‌آباد نگران دستیابی تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) به سلاح‌های آمریکایی جامانده در افغانستان است.

وی همچنین مدعی شد تحریک طالبان پاکستان از پناهگاه‌های امنی که در افغانستان دارد برای راه‌اندازی حملات به داخل پاکستان استفاده کرده است.

اکرم افزود تحقیق در مورد چگونگی دستیابی گروه‌های تروریستی و سازمان‌های جنایتکار به سلاح‌های پیشرفته ضروری است.

خبر مرتبط
پلن تهران برای واشنگتن؛ سرانجام برجام در دولت آینده ایران/ دکترین تهران در ارتباط با چین، عربستان و پاکستان

اقتصادنیوز: در شرایطی که ایران خود را برای انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام آماده می کند، گمانه زنی ها در باب سیاست خارجی تازه کشورمان افزایش یافته و در این میان روابط تهران با واشنگتن در کانون توجه ها قرار دارد.

نماینده پاکستان همچنین تأکید کرد همه کشورها و سازمان ملل باید اقداماتی در زمینه جلوگیری از تجارت غیرقانونی، انتقال و انحراف این سلاح‌ها انجام دهند.

پاکستان درحالی بار دیگر مدعی حضور تی‌تی‌پی در افغانستان و برنامه‌ریزی و انجام حملات داخل پاکستان از این کشور شده است که طالبان همواره این اتهامات را رد کرده است.

خبر مرتبط
داعش مسئولیت این حمله تروریستی در پاکستان را پذیرفت

اقتصادنیوز: گروهک تروریستی داعش خوراسان مسئولیت ترور یک عضو ارشد حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان را برعهده گرفت.

نظر شما