شناسهٔ خبر: 67288802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) شاسی بلند چینی دانگ فنگ وویا Free 318 Erev در راه ایران (تصاویر) شاسی بلند چینی دانگ فنگ وویا Free 318 Erev در راه ایران

برند وویا (Voyah)، یک شرکت نوآورانه ساخت خودرو زیر پرچم گروه خودروسازی دانگ فنگ (Dong Feng) در چین است که از سال ۲۰۱۸ میلادی تا به امروز با معرفی سه خودرو سدان Passion، کراس اوور Free و مینی ون Dream حضور قابل قبولی در بازار خودرو داشته است. طبق آخرین اخبار خودرو، قرار است شرکت سروش دیزل در آینده

صاحب‌خبر -

برند وویا (Voyah)، یک شرکت نوآورانه ساخت خودرو زیر پرچم گروه خودروسازی دانگ فنگ (Dong Feng) در چین است که از سال ۲۰۱۸ میلادی تا به امروز با معرفی سه خودرو سدان Passion، کراس اوور Free و مینی ون Dream حضور قابل قبولی در بازار خودرو داشته است. طبق آخرین اخبار خودرو، قرار است شرکت سروش دیزل در آینده نزدیک تمامی محصولات این برند را در کشورمان نیز عرضه کند. حال به‌تازگی این شرکت نسخه جدید از کراس اوور  Free 318 Erev  را معرفی کرده که ادامه به معرفی مشخصات این وارداتی آینده بازار کشورمان می‌پردازیم.

وویا Free 318 Erev؛ وارداتی لوکس سروش دیزل

95_11zon

طراحی بیرونی این خودرو جدید از طرح مفهومی وویا با عنوان زره تیغه (Blade Armor)، با نمای جلویی زیبا و چشم‌نواز و نوار نورانی متمایز بهره برده است. نمای جانبی دارای خطوط تیز است که جلوه نور و سایه چشمگیری ایجاد و حالت پویا 318 Erev را تقویت می‌کند. اسپویلر ضد جاذبه و دیفیوزر عقب به زیبایی اسپرت خودرو می‌افزاید و پایداری دینامیکی کلی را بهبود می‌بخشد. ابعاد خودرو شامل 4905 میلی‌متر طول، 1950 میلی‌متر عرض و 1645 میلی‌متر ارتفاع با فاصله بین دو محور 2960 میلی‌متر است و این خودرو را در دسته کراس اوورهای سایز بزرگ قرار می‌دهد.

گفتنی است شرکت آرشام خودرو نیز به‌تازگی دو محصول جدید از زیربرند  آئولوس  کمپانی دانگ فنگ با نام‌های مارس C300 و مارس C300 پرو را به کشور وارد کرده و به‌زودی عرضه آنها را آغاز خواهد کرد.

مشخصات فنی Voyah Free 318 Erev

96_11zon

نسخه پایه وویا Free 318 Erev دارای یک موتور الکتریکی تکی در محور عقب با حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتن‌متر است. این مدل می‌تواند در ۷.۶ ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. زیر کاپوت، Free 318 دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی است که باتری را تغذیه می‌کند. برد جامع این خودرو با شارژ کامل و باک پر به ۱۴۵۸ کیلومتر و مصرف سوخت آن در حالت تمام بنزینی تنها 6.19 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

نسخه پرچمدار Voyah Free 318 دارای دو موتور، سیستم چهار چرخ محرک و قدرت ۴۸۳ اسب بخار است. این نسخه می‌تواند در ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. باتری این نسخه با مدل قبلی یکسان است، اما برد آن به‌دلیل مصرف انرژی بیشتر، کمتر خواهد بود. برد جامع این تریم با شارژ کامل و باک پر به ۱۳۵۷ کیلومتر می‌رسد. این مدل دارای سیستم تعلیق بادی نیز می‌باشد. به‌لطف این ویژگی، راننده می‌تواند فاصله از زمین را تا ۱۰۰ میلی‌متر افزایش دهد.

99_11zon 98_11zon 97_11zon

همچنین این خودرو به سیستم باتری سه‌تایی NMC از CATL با فناوری Amber مجهز شده که ظرفیت آن 43 کیلووات‌ساعت بوده و 10 درصد نسبت به مدل فعلی افزایش یافته است. این باتری در حالت تمام برقی، برد ۳۱۸ کیلومتر (CLTC) را برای خودرو رقم می‌زند که یک رکورد محسوب می‌شود. با سیستم محرک الکتریکی با راندمان بالا خود توسعه یافته VOYAH، موتور 8 لایه Hair-Pin این خودرو به نرخ کامل اسلات تا 70 درصد دست می‌یابد. موتور با استفاده از ورق‌های فولادی سیلیکونی بسیار نازک و فناوری تلفات گردابی کم، منطقه راندمان بیش از 90 درصد را حفظ می‌کند و در نتیجه عملکردی عالی ارائه می‌دهد. این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و مولتی لینک در محور عقب بهره می‌برد.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور هیبریدی وویا فری 318 Erev

100_11zon

نمای داخل وویا Free 318 Erev نمای داخل وویا Free 318 Erev 101_11zon

کمپانی چینی از جدیدترین فناوری‌ها و آپشن‌ها برای این کراس اوور بهره برده است. هرچند مشخص نیست نسخه وارداتی این خودرو به بازار ایران چه ویژگی‌هایی دارد، اما به‌طور کلی تجهیزات وویا Free 318 Erev عبارتند از: صفحه نمایش تریپل اسکرین (سه نمایشگر دیجیتال)، 5 حالت رانندگی مختلف، ۱۰ کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دوربین 540 درجه، سقف پانارومیک، دستیار صوتی پیشرفته، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو و عقب، ماساژور صندلی‌ راننده و سرنشین، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گودی کمر، تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ کاناله، سنسور نور و باران، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس با توان ۵۰ وات، دستیار رانندگی خودکار شامل تشخیص علائم رانندگی، کروز کنترل هوشمند، دستیار ترافیک، رادار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سنسور نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار باز شدن درب و کمک کروز یکپارچه.

همچنین Voyah Free 318 مجهز به سیستم رانندگی هوشمند  Baidu’s Apollo  و تکنولوژی کمکی سرعت بالا شامل یک سیستم تشخیص جدید است که به خودرو امکان می‌دهد بر اساس اسکن مسیر از برخورد با موانع در بزرگراه مانند موانع تعمیر و نگهداری جاده جلوگیری کند. همچنین بهبودهایی در قابلیت‌های رانندگی شهری در برخورد با تقاطع‎‌ها حاصل شده است. اتوپارک هوشمند این خودرو قابلیت توقف و پارک در موقعیت‌های کم نور و تنگ را به‌خوبی انجام می‌دهد.

وویا Free 318 Erev دارای دو سطح‌ تریم است. قیمت نسخه پایه  ۳۱ هزار و ۵۵۰ دلار  (معادل یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان) و قیمت نوع دوم به  ۳۶ هزار و ۸۰۰ دلار  (معادل دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان) می‌رسد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این ارقام با نرخ دلار فعلی اعلام شده است و قطعا در زمان واردات، علاوه بر قیمت خودرو، هزینه‌هایی شامل تعرفه واردات، سود وارد کننده و هزینه‌های جانبی نیز به آن اضافه خواهد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-194060

نظر شما