شناسهٔ خبر: 67288473 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فران تورس:

مراجعه به روانشناس در فوتبال نباید تابو باشد

فران تورس می‌گوید سلامت روان یکی از مهم‌ترین موضوعات برای یک فوتبالیست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فران تورس، ستاره تیم ملی اسپانیا، اخیراً در مصاحبه‌ای به اهمیت سلامت روان در زندگی افراد و به ویژه ورزشکاران پرداخت. او در اظهارات خود تاکید کرد که سلامت روان از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی هر فردی است و پرداختن به این موضوع می‌تواند تاثیرات مثبتی بر زندگی روزمره و عملکرد ورزشی افراد داشته باشد.

تورس معتقد است که سلامت روان بیش از هر چیز دیگری در زندگی اهمیت دارد. او در این باره گفت: «سلامت روان بیش از هر چیز دیگری در زندگی افراد اهمیت دارد. وقتی ذهن ما در حالت خوبی قرار دارد، همه چیز را واضح‌تر می‌بینیم و بهتر فکر می‌کنیم. در فوتبال، از دوران جوانی تحت فشار زیادی هستیم. با وجود رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات، همواره در معرض توجه رسانه‌ای هستیم. فکر می‌کنم این موضوع به تدریج تابو می‌شود؛ می‌توان به طور عادی درباره آن صحبت کرد و این یک امتیاز بزرگ است.»

او سپس به امکاناتی که در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار دارد نیز اشاره کرد: «خوشبختانه ما یک اتاق بازی داریم که مجهز به بیلیارد، پینگ پونگ، دارت و سایر بازی‌ها است. این امکانات به ما کمک می‌کند تا در اوقات فراغت خود سرگرم شویم و از فشارهای روزمره فاصله بگیریم.»

تورس در آخر در خصوص مدیریت سلامت روان خود اظهار داشت: «من فقط به روانشناس نمی‌روم چون بیماری روانی دارم، بلکه به یک فرد مورد اعتماد مراجعه می‌کنم و درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنم. بسیاری از اوقات باید احساسات خود را بیان کنید؛ این باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و از فشارهای روانی رها شوید.»

2045937

نظر شما