شناسهٔ خبر: 67287809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پوتین خیال کره جنوبی را راحت کرد/ نیروی اتمی روسی در حالت آماده باش هستند

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه با دعوت از سیاستمداران عاقل دنیا برای بررسی پیشنهاد سازش روسیه در جنگ اوکراین تصریح کرد که کره جنوبی دلیلی برای نگرانی از معاهده روسیه با کره شمالی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی که ضمن کنفرانس مطبوعاتی در پایان سفر خود به ویتنام برگزار کرد، ابراز داشت که نکته جدیدی در توافق با جمهوری دموکراتیک کره وجود ندارد و تقریباً هیچ چیز در توافق گذشته تغییر نکرده است.

وی در بخشی از سخنان خود به تحولات جنگ اوکراین نیز اشاره و تاکید کرد که نظام اوکراین تجاوز به دو جمهوری دونتسک و لوگانسک را قبل از اینکه به بخشی از روسیه تبدیل شوند، آغاز کرده بود.

پوتین ادامه داد که تصور نمی‌کند که بی‌توجهی نسبت به طرح سازش روسیه تا ابد ادامه داشته باشد، بلکه این موضوع تغییر خواهد کرد، البته پیشنهادات روسیه نیز برای حل مناقشه اوکراین بر اساس شرایط میدانی تغییر خواهد کرد.

خبر مرتبط
ابراز رضایت کره شمالی از سفر پوتین به پیونگ‌یانگ/ همکاری‌ها گسترش می‌یابد

اقتصادنیوز: کاردار سفارت کره شمالی در مسکو با ابراز رضایت از نتایج سفر پوتین به این کشور، از گسترش کشور همکاری‌های راهبردی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که مکان مذاکرات از نظر روسیه اهمیت ندارد و پیشنهادات روسیه برای حل مناقشه روی میز قرار دارد، واکنش غرب نسبت به طرح سازش قابل پیش بینی بود، اما سیاستمداران عاقل اگر به دنبال پایان مناقشه باشند، باید به این پیشنهاد فکر کنند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد که کره جنوبی هیچ دلیلی برای نگرانی نسبت به معاهده جدید بین پیونگ یانگ و مسکو ندارد و کمک‌های نظامی روسیه به کره شمالی تنها در صورت بروز یک تجاوز صورت خواهد گرفت.

خبر مرتبط
حواشی سفر پوتین به کره شمالی/ سوغاتی فوق لاکچری روسی چه بود؟+فیلم

اقتصادنیوز :ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سفری بی سابقه بعد از 24 سال به کره شمالی سفر کرد؛ این سفر علاوه بر برنامه های رسمی حواشی را هم دربر داشت که به آن اشاره شده است .

پوتین با اشاره به اینکه مسکو نیازی به حمله پیش دستانه ندارد، تصریح کرد که واکنش مسکو به هر حمله احتمالی دشمنان، ویرانگر خواهد بود.

پوتین ابراز داشت که روسیه به تغییر در رویکرد هسته‌ای خود فکر می کند و نیروهای اتمی روسیه همواره در حالت آماده باش نظامی هستند.

 

نظر شما