شناسهٔ خبر: 67287597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر اسرائیلی: «در صورت جنگِ همه‌جانبه با حزب الله، باید برای عملیات تدفین بزرگ آماده می‌شویم»

صاحب‌خبر -

شفقنا-«ميخائيل ملكيئيلی»، وزیر امور دینی اسرائیل اعلام کرد: «ما در صورت وقوع جنگی همه جانبه با حزب‌الله لبنان، آماده عملیات بزرگ تدفین احتمالی خواهیم شد.»

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ملكيئيلی افزود: «وزارت امور دینی مسئول نظام تدفین است و خود را برای سناریوهای مختلف در شمال آماده می‌کند.» این سخنان در حالی است که فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی  به نتانیاهو فشار می‌آورند که درخصوص آینده رویارویی با حزب الله تصمیم‌گیری کند.

وی گفت:«نمی‌توان همه چیز را در استدیوها گفت اما ما جلساتی در دفتر برگزار کردیم تا خود را برای اتفاقات بزرگتر در شمال آماده کنیم.»

هنگامی که از این وزیر اسرائیلی درباره آمادگی این وزارتخانه برای احتمال وقوع موارد دفن دسته جمعی به دلیل جنگ در جبهه شمالی سوال شد، وی بدون جزئیاتی بیشتر جواب داد بله.

سایت روزنامه معاریو این سخنان وزیر امور دینی را به معنای اشاره تلویحی دولت دانست که در صورت رویارویی همه‌جانبه با حزب الله احتمال کشته شدن ده‌ها هزار نفر وجود دارد.

طبق آمار منتشره از سوی حزب الله تعداد نیروهای این جنبش نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است. البته برخی منابع غربی این رقم را ۵۰ هزار نفر (۳۰ هزار نیرو فعال و ۲۰ هزار نیروی ذخیره) نیز اعلام کردند. این نیروهای براساس اصل فرماندهی غیرمتمرکز عمل کرده و با استفاده از اصل پنهان کاری در جنگ شهری به نیروهای دشمن ضربه می‌زنند.

حزب الله شبکه‌ای از تونل‌ها و سنگرها را در مرز لبنان- فلسطین اشغالی در اختیار دارد که در هنگام جنگ می‌تواند موجب غافلگیری دشمن در نقاط مختلف مرزی شود. این تونل‌های مخفی این امکان را در اختیار حزب الله قرار می‌دهند تا به وسیله انواع تک تیرانداز، موشک ضدزره و پهپادهای سبک، تانک‌ها و زره پوش‌های اسرائیلی را هدف قرار دهند. استفاده از این تاکتیک در جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ سبب زمینه گیر شدن نیروهای ارتش اسرائیل در جنوب لبنان شد و آنها را در وضعیت دفاعی قرار داد.

متن این خبر در آناتولی

 

نظر شما