شناسهٔ خبر: 67287446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

پنجمین رویداد گردشگری گل و گلاب شاهوار برگزار می‌شود

احسان ورامینی

پنجمین رویداد گردشگری گل و گلاب شاهوار در شهرستان شاهرود می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آریا، پنجمین رویداد گردشگری گل و گلاب شاهوار در روز جمعه یکم تیرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ در بوم گردی باغ گیلاس واقع در دامنه شاهوار در روستای نگارمن از توابع شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

چیدن گل محمدی، گلاب‌گیری سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، عرضه شربت گلاب و عرقی جات و... ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

جشنواره گل و گلاب شاهوار می‌تواند با شناساندن ظرفیت‌های گردشگری روستای نگارمن، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این روستا باشد.

عرضه و فروش صنایع‌دستی و محصولات محلی بخشی از این جشنواره است که رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار روستایی را به دنبال خواهد داشت.

جشنواره گل و گلاب شاهوار معمولاً با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و با برنامه‌ریزی‌ که برگزاری این رویداد انجام‌شده است شاهد حضور گستردۀ علاقه‌مندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم خواهیم بود.

نگارمن یکی از روستاهای بخش بسطام، شهرستان شاهرود، استان سمنان است که در فاصله ۱۹ کیلومتری شهر بسطام،۲۳ کیلومتری شاهرود واقع‌شده است.

این روستای سرسبز در میان منطقه‌ای کویری با داشتن باغات و طبیعتی بکر و چشم‌نواز، آبشارها و چشمه‌ساران گوناگون، به یکی از مناطق مهم گردشگری استان سمنان تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/

نظر شما