شناسهٔ خبر: 67287407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عبدالملکی: دولت جدید باید مسیر رئیسی را قوی‌تر پیش ببرد

رئیس ستاد کار و تولید سعید جلیلی گفت: بعد از شهادت شهید رئیسی باید رئیس جمهوری انتخاب شود که این مسیر را قوی‌تر پیش ببرد زیرا دولت جدید هم تجربه سه ساله دولت انقلابی و هم برکت خون پاک شهید رئیسی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت عبدالملکی در اجتماع حامیان سعید جلیلی که در حیدریه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، گفت: سعید جلیلی نزدیکترین و شبیه‌ترین فرد به رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی است و بسیاری از ویژگی‌های اخلاقی ایشان را دارد و این باید برای مردم روشن و تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ واجبی به اهمیت واجبات سیاسی وجود ندارد عنوان کرد: حکومت موضوع سیاست است و در طول تاریخ انبیا همیشه در مقابل ایشان افراد ثروتمندی وجود داشته‌اند که به دنبال کسب قدرت بوده‌اند و اعتقاد داشتند انبیا نباید با حکومت کاری داشته باشند.

رئیس ستاد کار و تولید سعید جلیلی گفت: براساس آیات قرآن کریم رسول و پیامبر(ص) باید بر جامعه حاکم شوند زیرا اگر حاکمیت اولیای الهی نباشد سعادت رخ نمی‌دهد.

عبدالملکی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در درگیری‌های سیاسی شهید شدند افزود: انتخابات یکی از مهمترین واجبات سیاسی است و انتخابات ریاست جمهوری در ایران از دو جهت داخلی و بین‌المللی اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه از نظر داخلی رئیس جمهور نفر دوم جامعه اسلامی است عنوان کرد: از بعد بین‌المللی نیز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی جریان تمدن اسلامی به پیشگامی جمهوری اسلامی ایران در دنیا ایجاد شده است و بسیاری از مسلمین به ایران امید بسته‌اند و بنابراین رئیس جمهور ایران بسیار اهمیت دارد.

رئیس ستاد کار و تولید سعید جلیلی با بیان اینکه انتخاب ایرانی‌ها در این انتخابات فراتر از سرنوشت 85 میلیون ایرانی است و باید بسیار دقت کرد گفت: بعد از شهادت شهید رئیسی باید رئیس جمهوری انتخاب شود که این مسیر را قوی‌تر پیش ببرد زیرا دولت جدید هم تجربه سه ساله دولت انقلابی و هم برکت خون پاک شهید رئیسی را دارد.

عبدالملکی افزود: خداوند ما را از تعصبات جاهلانه دور بدارد اما در نظرسنجی‌های بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی اکثریت مردم اعتقاد داشتند که رئیس جمهور آینده باید شبیه آیت‌الله رئیسی باشد و در بین نامزدها به طور واضح آقای جلیلی به ایشان نزدیکتر است و این باید برای مردم نمایان شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی مردم را فریب ندهد و فضا غبارآلود نشود مردم می‌دانند چه می‌خواهند گفت: در ادواری با پول، هنر، سیاسی‌کاری و رسانه‌بازی فضا غبارآلود می‌شد و سال 1400 با مجموعه عوامل این فضا کنترل شد و اکنون وظیفه ما این است که فضا را روشن کنیم و غبار را بشکنیم تا مردم درست انتخاب کنند.

رئیس ستاد کار و تولید سعید جلیلی با بیان اینکه شهید رئیسی در حوزه شخصیتی چند ویژگی داشتند که در سعید جلیلی وجود دارد عنوان کرد: چنانچه شخصیت رئیس جمهور عالی نباشد نمی‌تواند کشور را به درستی مدیریت کند و شهید رئیسی اسوه تقوا بود و دکتر جلیلی نیز بسیار باتقوا هستند.

عبدالملکی گفت: برخی از دکتر جلیلی انتقاد دارند که چرا در مقابل صحبت‌های مطرح شده از خود دفاع نمی‌کنند اما عنصر تقوا مانع از این کار می‌شود و این تقوا برای امور کشور بسیار مهم است زیرا کسی که تقوا نداشته باشد روی منابع  مردم معامله خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم شهید رئیسی مردم‌داری و مردم محوری بود که در سعید جلیلی مشاهده می‌شود افزود: رئیس جمهوری که ذاتا در دل مردم نباشد به درد ملت نمی‌خورد؛ رئیس جمهور شهید ذوب در مردم بود.

رئیس ستاد کار و تولید سعید جلیلی با اشاره به اینکه شورای امنیت ملی یکی از نهادهای بسیار مهم در کشور است که تمام مسائل اساسی کشور در آن تصمیم‌گیری می‌شود گفت: دبیر شورای امنیت ملی متفاوت از دبیر هیئت دولت است و دکتر جلیلی 6 سال در این جایگاه قرار داشته و بر تمام موضوعات اساسی و راهبردی کشور تسلط دارد و اجرا و مدیریت کرده است.

عبدالملکی بیان کرد: هیچکدام از رؤسای جمهور ایران بعد از پیروزی انقلاب نبودند که 11 سال قبل از ریاست جمهوری روی موضوعات اساسی کشور مطالعه کرده باشند اما دکتر جلیلی عضو شورای امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما