شناسهٔ خبر: 67286998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ناترازی انرژی و کمبود برق مشکلات متعددی برای بخش کشاورزی ایجادکرد

تبریز- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ناترازی انرژی و کمبود برق مشکلات متعددی برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوری عصر پنچ شنبه در مراسم گرامیداشت روز اصناف که به همت اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد، ضمن تبریک این ایام اظهار کرد: اتاق اصناف نیاز دارد تا در قانون محکم کاری انجام شود چراکه تا اینجای کار با بندی از یک قانون و مقرری بوده و نیاز دارد تا استحکام داده شود و ما در مجلس پیگیری می‌کنیم امیدواریم بتوانیم آنچه مد نظر است را جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: براساس قانون صدور مجوز سه سال پیش، همه سامانه‌ها باید یکجا و به صورت الکترونیکی صادر شوند و این یک تکلیف قانونی است.

وی ادامه داد: نهادی که مجوزها را زیر پا می‌گذاشت جهاد کشاورزی بود البته ادعا می‌کنند کار معطوف به مسئولین در اتاق اصناف کشاورزی است که مجوزهای صادره دقت لازم را نداشتند و متأسفانه این سواستفاده‌ها مانع شد تا بهره‌برداران کشاورزی از این ظرفیت قانونی استفاده کنند؛ در عین حال این مجوزها باید سندیت و کارایی کافی را داشته باشند.

نوری خاطرنشان کرد: در بحث تکلیف بیمه علیرغم قانون معمولاً از اجرای آن سرباز زده شده و زیر بار آن نرفتند و طرح در مجلس قبلی به نتیجه نرسید.

وی تاکید کرد: بعضاً در سطح کلان تصمیماتی گرفته می‌شود که در بخش کشاورزی چندان مساعد نیستند یک یارانه عظیمی از دست این بخش خارج شد درحالیکه می‌توانستند این حوزه را مدیریت کنند و می‌گویند معطوف به مشکل کمبود ارز است، اما اکنون پرداخت می‌شود و ارز ترجیحی دیگری ایجاد شده و اعتقاد دارم بخش کشاورزی آسیب دیده است.

وی افزود: در ناترازی انرژی مشکلی که داریم که با وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی صحبت کردیم اما متأسفانه راهکار آنها چندان برای بخش کشاورزی مساعد نیست.

نوری گفت: قطعی برق داریم، می‌گویند ما نمی‌توانیم و برداشت من این است که واقعاً نمی‌توانند اگر بتوانند برق را تأمین کنند قطعاً می‌دهند چراکه ناترازی انرژی داریم و ۲۰۰ میلیارد سرمایه گذاری نیاز داریم تا حق و حقوق خود را برداشت کنیم و مشکلات برطرف شود.

وی گفت: در بحث مالیات‌ها فشار مالیاتی به مردم زیاد شده است و آرام آرام به کشاورزی هم تنه میزند و هرسال هم مالیات‌ها بیشتر می‌شود چراکه درآمدهای ما کفایت نمی‌کند و تحریم هستیم؛ شعار دادند بقیه نتوانستند اما ما می‌توانیم تحریم را حل کنیم اما هزار برابر شد.

برچسب‌ها:

نظر شما