شناسهٔ خبر: 67286140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

آمریکا سفارش پاتریوت دیگر کشورها را به اوکراین می‌فرستد

دولت آمریکا می‌خواهد تمامی سفارش‌ها و درخواست‌های مربوط به سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت را از دیگر کشورها به حالت تعلیق دربیاورد و همه را به سمت اوکراین سرازیر کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، پس از آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در ایتالیا طی نشست سران گروه هفت نسبت به ارسال سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر به اوکراین متعهد شد، سه منبع آگاه به روزنامه فایننشال تایمز اطلاع داده‌اند که رئیس‌جمهور قصد دارد امروز – پنجشنبه – این تصمیم را اعلام کند.

بایدن پیشتر گفته بود که پنج کشور توافق کرده‌اند که سیستم‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال کنند و قرار است اکنون به دیگر کشورهایی که منتظر ارسال پاتریوت آمریکایی هستند، بگوید که همچنان منتظر بمانند زیرا «هر چیزی که ما داریم به اوکراین ارسال خواهد شد تا نیازهای آنها برطرف شود.»

۲ نفر از این افراد آگاه به فایننشال تایمز گفته‌اند: «اطلاعیه دولت ایالات متحده، تعهد بایدن در قبال کی‌یف را نشان خواهد داد و تضمین می‌کند که اوکراین می‌تواند سیستم‌های پاتریوت را برای محافظت از شهرها و زیرساخت‌های حیاتی‌اش دریافت کند.»

گزارش شده است که لهستان، رومانی و آلمان از جمله کشورهای اروپایی هستند که در صف انتظار برای دریافت سیستم‌های پاتریوت قرار دارند. اسپانیا هم‌چنین سفارشی برای پرتابگرهای پاتریوت دارد، و این درحالیست که ائتلافی از کشورهای ناتو در ماه ژانویه سفارش ۱۰۰۰ موشک پاتریوت را ثبت کردند.

اسپانیا، یونان و رومانی پاتریوت‌ها را در زرادخانه خود دارند، اما تاکنون اجازه انتقال این سیستم‌ها را به اوکراین صادر نکرده‌اند.

مقامات آمریکایی و اوکراینی هنوز به درخواست برای اظهار نظر در رابطه با این گزارش پاسخی نداده‌اند.

 

نظر شما