شناسهٔ خبر: 67285870 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در جریان نمایشگاه قطعات توسط ساپکو صورت گرفت

انعقاد ۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه ساخت داخل قطعات محصولات ایران خودرو با سازندگان شبکه تامین

آیین انعقاد ۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه ساخت داخل قطعات ارایه ‌شده در نخستین میز ساخت داخل سال ۱۴۰۳، میان شرکت ساپکو و شماری از قطعه‌سازان شبکه تامین با حضور مدیران و مقامات دو طرف، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، در راستای راهبردهای کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و همگام با تشکیل میز ساخت داخل قطعات در غرفه ساپکو در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودروی تهران، پنج قرارداد دوجانبه ساخت داخل و تعمیق ساخت داخل قطعات به امضای مدیران عامل طرفین و همچنین شش تفاهم‌نامه دو و سه جانبه ساخت داخل قطعات به امضای مقامات مرتبط در شرکت ساپکو و قطعه‌سازان رسید.

در این مراسم قراردادهای ساخت داخل قطعات لامپ هالوژنی مه‌شکن H۸، یونیت کنترلی ایربگ و شیر CVVT با شرکت‌های تولیدکننده منعقد شد و همچنین قرارداد تعمیق ساخت داخل قطعات اجزای سانروف و توربوشارژ و افزایش تیراژ تولید توربوشارژر با دو شرکت قطعه ساز به امضا رسید.

همچنین شش تفاهم‌نامه‌ بومی‌سازی قطعات میان ساپکو و شرکت‌های توانمند داخلی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها که مبنا و آغاز همکاری‌های جدی و الزام‌آور ساپکو و قطعه‌سازان دانش‌بنیان متقاضی بومی‌سازی قطعات ارایه ‌شده در میزهای ساخت داخل ساپکو هستند، قطعات شمع سوزنی، صفحات ال ای دی مالتی مدیا، اینفلیتپر ایربگ، ریل سوخت گاز و کالیپر برقی در اولویت پروژه‌های خودکفایی و بومی‌سازی شرکت‌های توانمندی داخلی قرار گرفتند.

امضای قرارداد و تفاهم‌نامه‌های مذکور در راستای تقویت و توسعه همکاری ساپکو و شرکت های دانش بنیان و بهره‌مندی همه جانبه از توان تولید و ساخت داخل در سطح کشور و توسعه ساخت داخل صورت گرفته است.

نظر شما