شناسهٔ خبر: 67285280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

واکنش یک مدیر وزارت کشور به اظهارات پزشکیان درباره اقوام

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: برخلاف اظهارات یکی از نامزد‌های انتخابات، استانداران ۴ استان از قوم اصیل کٌرد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره سخنان یکی از نامزد‌های انتخابات در خصوص عدم انتصاب مدیران سیاسی از میان اقوام ایرانی، گفت: اصولاً در ساختار نظام جمهوری اسلامی مبتنی فصل ۳ قانون اساسی حقوق برابر شهروندان فارغ از قومیت، نژاد، مذهب و زبان تضمین شده است و در دولت سیزدهم در انتصابات سیاسی، ضمن توجه به شایسته سالاری و شاخص‌های حرفه‌ای انتصابات مدیران ارشد حسب قانون، به بومی گزینی و استفاده از همه ظرفیت‌های محلی توجه جدی شد.

وی افزود: به همین جهت برخلاف ادعای مطرح شده، هم اکنون استانداران محترم کرمانشاه و آذربایجان غربی و کردستان متناسب با محیط اجتماعی استان‌ها از قومیت اصیل ایرانی کُرد هستند. همچنین استاندار محترم مازندران نیز از کرد‌های ایلام هستند و طبعاً معاونان و فرمانداران در این استان‌ها نیز همگی بومی‌اند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تاکید بر دقت و موضع‌گیری بر اساس واقعیات و مستندات، افزود: انصاف باید داد که در همه ادوار دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی، این توجه به اقوام مختلف ایرانی در انتصابات وجود داشته و البته در دولت شهید جمهور رئیسی به این موضوع توجه جدی، غیرشعاری و واقعی‌تر شد؛ لذا اظهارنظر‌هایی از این دست در رقابت‌های مقطعی انتخابات تاثیر منفی بر وحدت و همدلی ملی و هویت ملی مشترک همه اقوام ایرانی دارد.

مرادی ادامه داد: در دولت سیزدهم سیاست کلی، استفاده از ظرفیت نخبگان بومی و جوان در استان‌ها از اقوام و مذاهب بوده است که به عنوان مثال می‌توان در استان سیستان و بلوچستان مشاهده کرد که از این میان همه فرمانداران بومی استان، دو فرماندار استان از بانوان بلوچ و اهل سنت هستند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۴۰ فرماندار و ۱۴۰ شهردار و تعداد قابل توجهی از مدیران کل و روسای ادارات و بخشداران در استان‌های مختلف از شهروندان اهل سنت هستند.

 مسعود پزشکیان نامزد انتخابات در میزگرد فرهنگی شب گذشته سیما که با حواشی همراه شده بود، در اظهاراتی عجیب، قومیت‌گرایی را به دلیل بی‌عدالتی نسبت به اقوام در مناصب سیاسی کشور عنوان کرده و گفته بود «من که بهتر میفهمم، شما چندتا استاندار کُرد دارید؟ اسم یکی را ببرید؟ ما که نمی‌گذاریم اینها استاندار بشوند.»

 

نظر شما